سالانه یک میلیون بشکه نفت را تلف می‌کنیم چرا شل و ساسول رفتند؟

یک کارشناس ارشد انرژی ایران با اشاره به اینکه «تدوین سند جامع انرژی مهم است»، گفت: دو  موضوع موقعیت ایران در جهان در زمینه انرژی و شرایط جهانی ای که با آن مواجه هستیم، باید در این سند دیده شود.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، نرسی قربان امروز در پنل ارزیابی و توضیح سند جامع انرژی که در جریان هفتمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی و محیط زیست (ایتک) برگزار شد؛ با اشاره به اینکه «ایران، عربستان،  ونزوئلا و روسیه،  مهمترین کشورهای جهان از نظر نفت و  گاز هستند»، گفت: شرایط جهان بسیار مهم است و رشد تقاضا برای نفت و گاز ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: هر ساله بین ۵ تا ۷ درصد از تولید نفت دنیا کم میشود که باید جبران شود. آمریکا روزانه حدود ۵ میلیون بشکه به تولید افزوده و شرایط جهان را تغییر داده است. از سوی دیگر، چین هم غولی است که در حوزه انرژی جهان به‌تدریج بیشترین نقش را ایفا می‌کند؛ چراکه واردات نفت و گاز آن بیشتر می‌شود و بیشترین وسایل و تولید در زمینه انرژی خورشیدی نیز در چین وجود دارد. 

وی تاکید کرد: ما حدود یک میلیون بشکه نفت به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را در سال تلف می‌کنیم و جرائم سنگینی هم به همین دلیل در راه است. 

این کارشناس ارشد انرژی گفت: ما درصدد تولید فرآورده نفتی از گاز هستیم، شل و ساسول هم برای این امر به ایران آمدند و نتوانستند کار کنند که دلیل آن نبود همین سند انرژی بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن