وزارت نفت برای جاسک مشاور بین‌المللی می‌گیرد

قائم مقام وزیر نفت گفت: احداث پایانه نفتی، پالایشگاه و واحدهای پتروشیمی در جاسک پیش‌بینی شده و قرار است سه یا چهار واحد پتروشیمی در این منطقه احداث شود، همچنین سرمایه‌گذار احداث پایانه نفتی و پالایشگاه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش انرژی امروز، مرضیه شاهدایی امروز (دوشنبه) در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ پایدار در سواحل مکران در نشستی که به مقوله نفت و گاز مربوط می‌شد، با اشاره به آماده بودن خط لوله IGAT۷ که گاز را از عسلویه به شرق کشور انتقال می‌دهد، عنوان کرد: گازرسانی به سیستان‌وبلوچستان نیز از همین خط لوله عملیاتی شد و انشعابی از این خط لوله نیز برای جاسک و چابهار گرفته خواهد شد.

وی به برنامه احداث خط لوله گوره به جاسک با هدف انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادراتی به این پایانه اشاره کرد و گفت: این خط ۴۲ اینچ است و در مسیر آن، پنج تلمبه‌خانه فعالیت خواهد کرد.

به گفته قائم مقام وزیر نفت، پیش‌نویس اولیه از جانمایی ازسوی مشاوران تهیه شده و قرار است مانند عسلویه و ماهشهر، از خدمات مشاوری بین‌المللی نیز برای مهندسی مفهومی در منطقه جاسک استفاده شود.

شاهدایی در بخش پرسش و پاسخ این نشست، در پاسخ به پرسشی درباره توجیه اقتصادی طرح‌های تولید متانول عنوان کرد: ظرفیت فعلی تولید متانول در کشور حدود ۵میلیون تن است که طبق برنامه باید به بیش از ۱۲ میلیون تن در سال‌های آینده برسد و با توجه به تمهیدات و ظرفیت‌سازی انجام شده در این زمینه، مجوز فعالیت واحد متانول (به تنهایی) صادر نمی‌شود.

به گفته وی، واحدهای تولید پروپیلن و الفین ارزش افزوده بالایی دارند و به همین دلیل است که طرح‌های GTP و GTX مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ پایدار در سواحل مکران از روز گذشته در برج میلاد آغاز به کار کرده است و نشست نفت و گاز این همایش، صبح امروز به ریاست قائم مقام وزیر نفت برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن