تکرار تجربه مترو برای آبفا تعرفه آب مرفهین باید بالا رود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تامین آب شرب برای مردم پس از حادثه گفت: متاسفانه یک فرهنگ غلطی در کشور ما شکل گرفته و آن این است که زمان حادثه یک سری مسائل به سرعت پررنگ شده و سریع نیز به فراموشی سپرده می‌شود. 

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، محسن‌ هاشمی در مراسم افتتاح سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد در ژاپن ۲۰ سال پیش اجرا شده؛ اما امروز پس از ۱۶ سال تلاش، دومین ایستگاه توزیع ضروری آب افتتاح می‌شود. 

وی با اشاره به تصمیم گیری جزیره‌ای در مدیریت شهر گفت: ایجاد ۴۰۰ ایستگاه توزیع آب اضطراری ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ وقتی اعتبار پروژه تامین نشود و کار نیمه‌کاره رها شود،  مردم ناامید و متضرر می‌شوند. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران هم در شرکت آبفا سهام دارد؛ اما جایگاه خود را نیافته است. امیدواریم این کار صورت گیرد تا در زمینه آب آشامیدنی مدیریت یکپارچه تری را در شهر داشته باشیم. همانطور که برای مدیریت یکپارچه مترو، خواستم که مدیریت مترو از وزارت کشور به شهرداری بازگردد. اکنون خوشبختانه می‌توان این هماهنگی را هم با شرکت آبفای تهران داشت. 

هاشمی با اشاره به تراکم غیراصولی در برخی نقاط تهران و مشکل گازرسانی، برق رسانی، مخابرات، سوخت رسانی، ترافیک و… گفت: شورای شهر باید در ۲۶ مورد را فعالیت کند؛ اما فقط سه مورد اتفاق افتاده است‌.

وی با اشاره به مساله مهاجرت‌ها و شهرهای اقماری گفت: اگر از موضوع آب در تهران صیانت نشود، به مساله بر می‌خوریم. همچنین در حوزه فاضلاب نیز باید به تصفیه پساب به صورت جدی بپردازیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه «آب شرب به صورت غیرمنصفانه به‌ویژه از سوی خانواده‌های مرفه مصرف می‌شود»، گفت: باید خانواده‌های مرفه که آب شرب بیشتری را برای استخر و… به کار می برند هزینه بالاتری را بپردازند و می‌توان این موضوع را از طریق فیش‌های آب پیگیری کرد. 

هاشمی همچنین با اشاره به پرت بالای آب در شبکه نیز گفت: در فرهنگ سازی و جلوگیری از پرت آب باید اقدامات لازم را انجام دهیم. می‌توان از طریق تامین اعتبار و فاینانس و تسهیلات بانکی با فرض در نظر گرفتن در قبوض آب هم برای اجرای چنین پروژه‌هایی اقدام کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات اجرای پروژه‌ها به دلیل نگاه جزیره‌ای در مدیریت شهری، گفت:در زمینه مدیریت مصرف نیاز به فرهنگ سازی داریم. به‌ویژه در مناسبت‌ها و هنگامی که مردم جمع هستند فرهنگ سازی صورت می‌گیرد. 

محسن‌هاشمی همچنین با اشاره به لزوم اصلاح تعرفه، گفت: وقتی قیمت پایین است قشر ضعیف همان را هم نمی‌توانند پرداخت کنند؛ اما قشر مرفه بسیار مصرف کرده و هزینه واقعی را هم نمی‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه «شهرداری تهران از چاه‌های آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند»، گفت:  طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس مطرح است؛ اما کند پیش می‌رود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن