مجتمع فرآورش گاز هنگام به بهره‎برداری رسید

مجتمع فرآورش گاز هنگام با ظرفیت فرآورش ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز، به طور رسمی به بهره‎برداری رسید.

به گزارش انرژی امروز، مجتمع فرآورش گاز هنگام امشب (چهارشنبه، نهم اسفندماه) از سوی رئیس جمهوری (به صورت ویدئو کنفرانس) به طور رسمی به بهره‎برداری رسید.

با بهره‌برداری از این تاسیسات که همه مراحل طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن توسط پیمانکاران، سازندگان و مشاوران ایرانی انجام گرفته است، در مدت زمان کمتر از یک سال کل هزینه سرمایه‌گذاری بازگشت داده می‌شود و دستاوردهای متعدد زیست محیطی نیز برای بزرگترین جزیره خلیج فارس در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، از آذرماه امسال با پایان عملیات ساختمان و نصب، مراحل راه‌اندازی تاسیسات فرآورش گاز میدان هنگام آغاز شده بود و در طول ۷۰ روز، همه واحدهای فرآیندی، زیرساختی و یوتیلیتی شامل واحدهای نم‌زدایی، شیرین‌سازی، خطوط لوله، مخازن، بویلرها، کمپرسورها و … با رعایت ضوابط PSSR براى نخستین بار در شرکت نفت فلات قاره ایران، بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای در مدار قرار گرفتند.

مطالعات و عملیات بازنگری ایمنی پیش از راه‌اندازی (Pre Start-up Safety Review)، تاسیسات فرآورش گاز میدان هنگام بهمن ماه امسال انجام و این تاسیسات آماده راه‌اندازی شد.

به این ترتیب از اوایل بهمن‌ماه امسال با تزریق گاز ترش با حدود ۱۸ هزار پی‌پی‌ام گوگرد به تاسیسات فرآورش، امکان پالایش گاز و تولید گاز با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران فراهم شد و از آن پس، به طور میانگین روزانه حدود ۷۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت به جای سوختن برای تامین سوخت و خوراک صنایع و نیروگاه‌ها، تحویل شرکت ملى گاز شده است.

جزیره قشم با در اختیار داشتن ۱۷ میدان هیدروکربوری شامل هرمز، هنگام، توسن، گورزین، سلخ، تفتان و …، پتانسیل هیدروکربوری بسیار مطلوبی دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن