به روز رسانی جدید سیستم حفاری گرداننده فوقانی

شرکت چند ملیتی ان او وی (NOV)، یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، نسل جدید سیستم حفاری گرداننده فوقانی (Top Drive) را به منظور پاسخ به نیازهای روزافزون صنعت حفاری آمریکا در حوزه پرمیان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری«انرژی امروز»، لزوم افزایش بازدهی صنعت حفاری در حوزه پرمیان که از بزرگترین منابع نفتی در کشور آمریکا به شمار می رود، شرکت های بزرگ نفتی را بر آن داشته تا با توسعه راه کارهای نوین و مقرون به صرفه به استقبال آن بروند. ساده ترین راه برای بهبود عملکرد حفاری، جایگزینی تجهیزات نو به جای تجهزات فرسوده محسوب می شود. با این وجود در بسیاری از مواقع این راه ساده به دلیل وجود محدویت های فراوان و هزینه بالای تامین تجهیزات جدید، راهکار مقرون به صرفه ای به شمار نمی رود.

از همین رو، شرکت ان او وی، با توسعه پکیج «TDS-11SAE» عملکرد سیستم حفاری گرداننده فوقانی را فراتر از استانداردهای موجود افزایش داده است.

این پکیج درواقع به روز رسانی تازه ای برای پکیج «TDS-11SA» محسوب می شود که تا به امروز بیش از 2000 واحد از آن در صنعت نفت آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این به روزرسانی سیستم گرداننده فوقانی را قادر می سازد تا به رکورد گشتاور و سرعت 32120 فوت پوند و 180 دور در دقیقه دست یابد. این درحالیست که طول عمر سیستم به مقدار زیادی افزایش و هزینه های اضافی ناشی از تعمیر و یا جایگزینی سیستم قدیمی کاهش می یابد. شایان ذکر است که در این به روزرسانی، دو موتور محرک 600 اسب بخاری به علاوه یک جعبه دنده داخلی به پکیج قبلی «TDS-11SA» افزوده می شود.

شرکت ان او وی طی فراخوانی اعلام کرده است که این به روز رسانی در تمامی نمایندگی های این شرکت در سراسر دنیا با ضمانت 5 ساله انجام می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن