نخستین کشتی حفاری دیجیتال

شرکت جنرال الکتریک با همکاری شرکت «Noble»، نخستین نسل کشتی های حفاری دیجیتال در دنیا رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، پیرو همکاری دوجانبه دو شرکت جنرال الکتریک و نوبل، اولین نسل از کشتی دیجیتال با هدف کاهش 20 درصدی هزینه های عملیاتی و بهبود عملکرد حفاری فراساحلی به آب انداخته شد.

در صنعت حفاری فراساحلی، بسیاری از کارفرماها به علت محدود بودن منابع حفاری با چالش های زیادی رو به رو شده اند. عدم ثبات شرایط موجود در دریا  نیز دیگر چالش اساسی حفاری در دریا به شمار می رود. از این رو شرکت های نوآور در عرصه حفاری همواره به دنبال راهکارهای نوین برای پاسخ به این چالش ها بوده اند.

به اعتقاد معاون شرکت نوبل، کشتی های حفاری دیجیتال تحولات عظیمی در کل ناوگان دریایی این شرکت به وجود خواهد آورد. وی در حاشیه رونمایی از این کشتی گفت: گنجینه عظیم داده ای موجود در این کشتی، پاشنه آشیلی برای هموارسازی فرایند حفاری تمام اتوماتیک و دیجیتال به شمار می رود. تکنولوژی دیجیتال به زودی باعث ایجاد عصر تازه ای در صنعت حفاری فراساحلی و بهبود بی سابقه عملکرد در این حوزه خواهد شد.

داده ها از طریق سنسورها و سیستم های کنترلی مخصوص به کاررفته در کشتی در حالتی نزدیک به حالت در لحظه یا «Real-Time» برای  ارائه آنالیزهای دقیق به پایگاه های تحلیل و تفسیر داده جنرال الکتریک ارسال می شوند.

شرکت های ارائه کننده این کشتی اعلام کردند که تکنولوژی ها و آنالیزهای بدست آمده از این فناوری، امتحان خود را به خوبی در آزمایشات میدانی پس داده است. این کشتی با استفاده از تکنولوژی دیجیتال و آنالیز نزدیک به در لحظه، بسیاری از تغییرات غیرعادی در فرایند حفاری را تا 2 ماه قبل از رخدادن حادثه ناگوار اطلاع می دهد. با وجود هوش مصنوعی گسترده به کار رفته در این کشتی، خدمه های فعال در ساحل و خود کشتی، دیدگاهی روشن از سلامت کشتی و عملکرد تک تک تجهیزات کشتی به صورت لحظه ای بدست می آورند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن