رونمایی از ۶ گروه کالای اولویت دار نفت

معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری، گفت بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ،مقرر شده پوشش استانداردی را برای کلیه محصولات و خدمات نفتی گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، محمدرضا ابوطالب معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری، در پنل« استانداردسازی» گفت: ما  بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ،مقرر شده پوشش استانداردی را برای کلیه محصولات و خدمات نفتی گسترش دهیم.

وی گفت: ما طی دو سال و نیم گذشته در راستای افزایش توانمندی ها و تعیین استانداردها  در سطح کشور قابلیت اجرا داشته باشد و امکان استفاده از آن برای صدور خدمات مهندسی یا صدور محصولات سازندگان ایرانی در سطح کشور را با سازمان ملی استاندارتفاهم نامه ای امضا کرده ایم.

ابوطالب افزود: ما برای جهانی سازی استاندارد،با سازمان ملی استاندارد به تفاهم رسیدیم

وی خاطر نشان کرد:باتوجه به اینکه وزیر بحث ١٠گروه کالایی راه مطرح کرده بودند،که  بالای ٧٠درصد کالاهای مورد نیاز وارده است،جز اولویت کاری ما قرار گرفت.

ابوطالب گفت:ما این ١٠گروه کالایی را از مهر سال گذشته نهایی کرده ایم و با تفاهم نامه ای که با سازمان ملی استاندارد شده،طی هفته آینده از ١٩ قلم استانداردی که امضا کردیم، ۶گروه را که نهایی کرده ایم،رونمایی خواهیم کرد و مابقی آن را اول سال آینده این ١٠گروه را به عنوان ١٠گروه استاندارد ملی خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: با این اتفاق تکلیف سازندگان و پیمانکاران ما مشخص می شود،استاندارها مشخص می شود و پاسخگو خواهد لرد.

ابوطالب گفت:ما برای رسیدن به استانداردها از انجمن ها دانشگاه ها از مجموعه شرکت های تخصصی صنعت نفت استفاده کردیم تا در بر گیرنده تمام نظرات ذی نفعان استاندارد است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن