فاکتور بازیافت نفت شیل هنوز هم کم است

وزیر نفت اکوادور در کنفرانس CERAWeek در هیوستن گفت: میادین نفتی شیل نسبت به میادین متداول نفتی ضریب بازیافت نفت کمتری دارند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» کارلوس پرز، وزیر نفت اکوادور، روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس CERAWeek در هیوستن با کم تاثیر اعلام کردن تولید نفت شیل ایالات متحده در بازار جهانی نفت خام، گفت: این نوع نفت بر بازارهای جهانی تاثیر دارد اما نه آن‌چیزی که ما انتظارش را داریم. فاکتور بازیافت این نفت هنوز هم کم است و همین الان هم تاثیر زیادی ندارد.

پرز به کاهش تولید نفت ونزوئلا هم اشاره کرد و گفت: تولید نفت ونزوئلا در حال حاضر 1.5 میلیون بشکه در روز است یعنی بسیار کمتر از آنچه که قبلا تولید می‌کرد اما این کشور به‌هر حال باید با این موضوع کنار بیاید.

او ادامه داد: این بستگی به ونزوئلا دارد که چطور با این موضوع برخورد کند.

رویترز نوشت روز یکشنبه وزیر نفت امارات متحده عربی گفته بود که اوپک در خصوص کاهش تولید نفت ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک مذاکره کرده است و کمک‌های فنی هم برای این کشور آمریکای جنوبی برای مقابله با کاهش تولید نفت ارائه کرده است.

تولید نفت ونزوئلا در سال 2017 حدود 13 درصد کاهش داشت و به کمترین میزان خود در 28 سال گذشته رسید.

المرزوقی گفته بود: اوپک بر این باور است که ونزوئلا قادر خواهد بود تولید خود را دوباره تقویت کند.

وزیر نفت اکوادو گفته است پالایشگاه نفت اسمراداس اکوادور با 110 هزار بشکه در روز در بالاترین ظرفیت خود کار می‌کند و در ماه جاری به مدت 15 روز و یک بار هم در ماه مه به مدت 45 روز برای تعمیرات خاموش خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن