2 توصیه مدیرعامل اسبق به پتروشیمی‌ها

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار استفاده شرکت های پتروشیمی ایران از تکنولوژی نانو برای بهبود کمی و کیفی کیفیت محصولات پتروشیمی و پلیمری به منظور رقابت با سایر کشورها در بازار جهاین پتروشیمی شد.

به گزارش انرژی امروز، عبدالحسین بیات با بیان اینکه استقرار و اجرای الزامات EFQM مهمترین شرط توسعه پایدار صنعت پتروشیمی ایران است، گفت: خوراک یک مزیت برای توسعه صنعت پتروشیمی بوده اما به دلیل اینکه یکسری مزیت‌ها از جمله خوراک در حوزه پتروشیمی همچنان از زمان دولتی بودن منتقل شده و پتروشیمی‌ها مشمول آن هستند و ممکن است برخی از شرکت‌ها هنوز متوجه بهره وری واقعی مالی نشوند و ندانند که چه بخشی از سود دهی به دلیل این مزیت است.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه شرکت های پتروشیمی بر اساس مدل تعالی و EFQM باید بر روی بحث‌های فرآیندی و همه فرآیندها و به ویژه تولید، بازاریابی و فروش را بازبینی کنند، تصریح کرد: بر این اساس باید استراتژی‌های کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش و افزایش استفاده از تکنولوژی‌های نانو و افزایش کیفیت محصولات در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه «در شرایط فعلی رقابت بین تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات پتروشیمی در بازار بالا گرفته است»، اظهار داشت: بنابراین شرکت‌های پتروشیمی ایران باید مشتریان را بهتر از وضعیت فعلی وابسته به خود کنند.

وی، افزود: با توجه به اینکه سقف تقاضای در بازار نسبت به تولید کل در دنیا در برخی محصولات به هم نزدیک شده است، بنابراین مخصوصا شرکت‌هایی که محصولات آنها شامل این شرایط می‌شود مانند اوره و متانول  باید با دقت بیشتری این مقوله را دنبال کنند و کیفیت محصول خود را افزایش دهند.

بیات با یادآوری اینکه در چنین شرایطی ممکن است درخصوص یک محصول وضعیت یا به نقطه سر به سر برسد و یا ممکن است تولید از تقاضا در افق بین‌المللی پیشی بگیرد، تاکید کرد: نکته دیگر گسترش زنجیره ارزش و ایجاد تنوع در تولیداتشان است که اگر از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند در سطح بین‌الملل ماندگار می‌شوند ولی در غیر این صورت کاهش کارایی و بهره‌وری ممکن است و بیرون آمدن از این شرایط بسیار سخت خواهد بود.

معاون اسبق وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه برای برگزاری همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی باید در حوزه تربیت ارزیاب باید با کیفیتی بسیار بالاتری از شرایط کنونی انجام شود، تاکید کرد: در آینده ارزیاب‌های بیشتر و با کیفیت‌تری آموزش پیدا خواهند کرد در این زمینه پیشنهاد می‌شود بیشتر از توان و تجارب ارزیاب‌های بین‌المللی استفاده شود .

وی همچنین با تاکید بر اینکه در برگزاری همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی باید نگاه بین‌المللی داشت، گفت: با ارسال دعوت نامه از شرکت‌های مطرح خارجی همچون پکتیم ترکیه، سابیک عربستان، قطر پترولیوم قطر، یوروکوم اندونزی، پتروناس مالزی، شرکت‌های پتروشیمی از هند، عمان، ترکمنستان، چین، پاکستان و … هم بتوانند در این جایزه شرکت کنند و یک همایش بین‌المللی شود که لازمه آن تربیت ارزیاب‌ها در سطح بین‌المللی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن