موضوع صحبت قیمت نفت نبود اوپک بهای سنگینی پرداخت

دبیرکل اوپک گفت: تولید کنندگانی که با کاهش تولید موافق بودند «بهای سنگینی پرداختند» و این صنعت باید «همت آنها را ارج نهد».

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» وزرای نفت اوپک و برخی از تولید کنندگان نفت شیل ایالات متحده روز دوشنبه در هیوستن  یک شام کاری داشتند.

پلاتس نوشته است که محمد بارکیندو دبیرکل اوپک، نگفت که کدام کشورها در این جلسه حضور داشتند اما گفته است که وزرای نفت شش کشور اوپک در CERAWeek حضور دارند.

او این جلسه را به عنوان یک جلسه «گفت‌وگوی دوجانبه» توصیف کرد که در CERAWeek سال گذشته هم بوده و تاکید آن بر مدل‌ها و پیش‌بینی‌های این صنعت بوده است.

بارکیندو گفت «ما درباره قیمت‌ها صحبت نکردیم. در باره کاهش تولید هم بحث نشد. اینها موضوعات صحبت ما نبود».

بارکیندو تاکید کرد که وزرای نفت اوپک در این کنفرانس با سرمایه‌گذاران، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیران مالی و نیز تجار نفت هم دیدار خواهند داشت.

بارکیند از توافق کاهش تولید سال 2016 میان اوپکی‌ها و 10 غیراوپکی به رهبری روسیه به عنوان آن چیزی یاد کرد که توانست صنعت نفت را از «آسیب‌رسان‌ترین» چرخه در تاریخش نجات دهد.

بارکیندو تاکید کرد که همه از این تواف سود بردند و این توافق صنعت نفت را به «مسیر رشد پایدار» برگرداند.

وی گفت تولید کنندگانی که با کاهش تولید موافق بودند «بهای سنگینی پرداختند» و این صنعت باید «همت آنها را ارج نهد».

بارکیندو نگفت آیا توافق کاهش تولید بعد از سال 2018 ادامه خواهد یافت یا خیر.

وزیر نفت نیجریه هم به خبرنگاران گفت: وزرای نفت اوپک بر تولید کنندگان شیل ایالات متحده فشار وارد آورده‌اند تا در خصوص ثبات بازار نفت کاری انجام دهند.

امائوئل کاچیکویو، در حاشیه کنفرانس CERAWeek در هیوستن ایالات متحده گفت: این مشکل فقط مشکل اوپک نیست، مشکل کل صنعت نفت است.

کاچیکویو در خصوص این‌که وزرای نفت اوپک و تولید کنندگان شیل آمریکا در چه زمینه‌هایی با هم صحبت کردند چیزی نگفت اما اعلام کرد که تاکید همه بر ثبات بازار نفت بود و بنابراین «دست‌کم همه بر آنچه که باید برای این ثبات انجام بگیرد تاکید داشتند».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن