خداحافظی پیر هلدینگ

عادل نژاد سلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بارها و بارها در سال‌ها اخیر خبر برکناری خود را در شبکه‌های اجتماعی دیده بود و همواره نسبت به این موضوع واکنشی بردبارانه داشت؛ وی که بسیاری از مواقع تاکید بر تمایل واگذاری سمت مدیریت را داشته، خاطرنشان می‌کرد که چمدانش را بسته و هرگاه که بگویند، از ساختمان قدیمی NPC که به قول او، در شان هلدینگ نیست، می‌رود؛ و امروز روز موعود است.

به گزارش خبرنگار پتروشیمی «انرژی امروز»، بعد از ظهر امروز، ساعت 16، عادل نژادسلیم برای حضور در جلسه‌ای به ساختمان وزارت نفت می‌رود، جلسه که مقرر است حکم تودیع وی ابلاغ شود.

هلدینگ خلیج فارس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در خاورمیانه است وپس از واگذاری‌ و خصوصی‌سازی صنعت پتروشیمی، این صنعت را با اجماع بسیاری از مجتمع‌ها تا حدودی یکپارچه نگاه داشت. از سوی دیگر هرجا که سخن از مقام آفرینی پتروشیمی در خاورمیانه و دنیا به میان بوده که ایرانی هم حرف برای گفتن داشته، بیشتر به واسطه فعالیت‌های این شرکت بوده است.

درواقع هلدینگ خلیج فارس توسط فردی مدیریت می‌شد که دانش‌آموخته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعت نفت است و فعالیت در صنعت نفت را از سال 1359 آغاز کرد؛ نژادسلیم، در این سال‌ها پله‌های ترقی را طی کرد و پس از گذر از مدیریت مجتمع بندرامام، مدیریت شرکت پالایشگاه تبریز و پتروشیمی فارس،در سال 1378 به سمت معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، منصوب شد.

نژادسلیم درواقع یکی از بی‌پرواترین مدیران پتروشیمی است که همواره حرف خود را به صراحت بیان می‌کند و حساسیت شدید وی در اجرای پروژه‌ها نیز به سرعت در انجام کار دامن زده است با این وجود مشکلات مالی در بدنه این هلدینگ نیز مشاهده می‌شود و برخی شرکت‌های زیرمجموعه برای راحتی کار خود در شانه خالی کردن از تعهد به نیروی انسانی در صدد سه ماهه کردن قراردادها برآمدند. در این شرایط باید دید آیا جعفر ربیعی که سابقه چندانی در صنعت نفت ندارد، از عهده مسوولیت مدیریت هلدینگ خلیج فارس بردارد یا خیر.

بعد از ظهر امروز، در جلسه ای که عادل نژادسلیم در وزارت نفت حاضر می‌شود، جعفر ربیعی نیز معارفه خواهد شد.

ﺟﻌﻔﺮ ﺭﺑﯿﻌﯽ که مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی صنایع دانشگاه و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است، پیش از این به عنوان عضو هیات مدیره موسسه اعتباری کوثر، معاون طرح و برنامه کارخانجات سازمان صنایع دفاع، رئیس بازرسی ویژه طرح ها در بازرسی ویژه ریاست جمهوری، مدیر کل خدمات در مدیریت دفتر تشخیص مصلحت نظام، عضو هیات مدیره و معاون طرح و برنامه در شرکت بهره برداری متروی تهران معاون و عضو هیات مدیره شرکت متروی تهران، مدیرعامل، عضو هیأت مدیره و معاون پشتیبانی شرکت بهره برداری متروی تهران، عضو هیات مدیره شرکت واگن سازی تهران، مدیر مسوول نشریه همسفر شرکت بهره برداری متروی تهران، عضو هیات مدیره مدیریت و بهره برداری عظام، مشاور برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و معاون کسب و کار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مشاور رییس هیات مدیره، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ساتا، فعالیت کرده است و بیشتر چهره ای شناخته شده در حوزه مترو و حمل و نقل شهری است. ربیعی در مهرماه سال جاری نیز به عنوان ربیعی مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک منصوب شد.

پس از این جلسه، مقرر است جلسه تودیع و معارفه‌ای نیز در هلدینگ خلیج فارس برگزار شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن