تدوین نقشه راه آب و برق پس از بروز شرایط بحرانی

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیری که با وزیر نیرو داشتیم برای ما مشخص شد که نقشه راهی برای آب و برق با نگاهی به وضعیت بحرانی کشور ناشی از خشکسالی ها و نیازهای آتی در وزارت نیرو تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، کوروش کرم پور دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه عصر دیروز کمیسیون انرژی وزیر نیرو در جمع اعضای این کمیسیون حاضر شد و صحبت های مفیدی در خصوص آخرین وضعیت تأمین آب و برق کشور مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه یک سوال از آقای دکتر اردکانیان مطرح شد که سوال‌کننده آقای فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو و سوال در خصوص حوزه انتخابیه ایشان بود که وزیر نیرو به دقت و با استناد به داده های کارشناسی به این سوال پاسخ داد و مقرر شد جهت پیگیری امور مربوطه کمیته ای تشکیل شود که به نظرم با پاسخ های ارائه شده و همگرایی صورت گرفته، مباحث مورد نظر نماینده محترم اسلام آبادغرب و دالاهو به طور مطلوب پیگیری خواهد شد.

کرم‌پور در خصوص اینکه طبق برنامه ارائه شده از سوی مجلس قرار بود 4 سوال از وزیر نیرو در جلسه دیروز مطرح شود، گفت: بله، ولی سه سوال دیگر از برنامه جلسه خارج شد چرا که وزارت نیرو یکی از وزارتخانه هایی است که تعامل بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد و با برگزاری جلسات کارشناسی بین مدیران این مجموعه و نمایندگان مجلس، بسیاری از ابهامات و سوالات پیش از طرح، برطرف شده و یا با در دستور کار قرار گرفتن بررسی ها و پیگیری های جدید، از طرح این سوالات در مجلس خودداری می شود.

نماینده مردم فیروز آباد، فراشبند، قیر و کارزین با اشاره به سفری که اخیراً وزیر نیرو به استان فارس داشت، گفت: در این سفر ضمن کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های مختلف، وزیر نیرو در جمع مردم حاضر شد و در بخش ها و رده های مختلف با دقت و حوصله پاسخگوی نظرات و انتقادات بود.

وی افزود: در این سفر متوجه رویکرد درست وزیر نیرو برای برخورد با مسائل و مشکلات بخش آب و برق کشور شدم و به چشم دیدم که با چه دقتی کوچکترین مسائل مورد توجه مدیران وزارت نیرو قرار دارد.

کرم‌پور با بیان اینکه `در هفته های اخیر علاوه بر همراهی وزیر نیرو در سفر به فارس، جلسات متعددی با وی و معاونان وزیر نیرو داشتیم`، گفت: تا پیش از این تصور بنده این بود که وزارت نیرو فاقد برنامه مشخص در زمینه نگاه بلندمدت و راهبردی به آب و برق است؛ چرا که مشکلات موجود در کشور موید این امر بود، اما اکنون بعد از شنیدن توضیحات دکتر اردکانیان و شرکت در جلسات متعدد کارشناسی تیم مدیریتی وزارت نیرو، نگاه من به وزیر نیرو و مدیران این وزارتخانه تغییر کرد.

وی افزود: در همین زمان 4 ماهه حضور وزیر نیرو در وزارتخانه نیرو، علاوه بر ادامه برنامه های درست در دست اجرای قبلی، برنامه هایی کارشناسی شده و دقیق برای مدیریت آب و برق کشور در شرایط حساس و بحرانی تدوین شده است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه اخیری که با وزیر نیرو داشتیم برای ما مشخص شد که نقشه راهی برای آب و برق با نگاهی به وضعیت بحرانی کشور ناشی از خشکسالی ها و نیازهای آتی در وزارت نیرو تهیه شده که در صحبت های وزیر نیرو در جمع نمایندگان به آن اشاره شد و این نتیجه حاصل شد که اجرایی شدن آن نیاز به همگرایی ملی دولت، مجلس و تمامی نهادها و ارگانها دارد.

کرم‌پور با بیان اینکه «یک مجلس موفق نیازمند وجود یک دولت موفق است»، گفت: خوشبختانه همگرایی و تعامل بسیار خوبی بین وزارت نیرو با مجلس شورای اسلامی وجود دارد تا مسائل آبی و برقی کشور رصد شده و تلاش می کنیم با کمک هم، به مشکلات فائق آییم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن