از بازداشت‌شدگان محیط زیست اطلاع دقیقی نداریم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:آقای رئیس جمهور گروه چهارنفره‌ای را برای پیگیری بازداشت شدگان گذاشته‌اند که در حال مذاکره هستند و ما هم به اندازه شما اطلاعات داریم.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری پایان سال 96، در خصوص اینکه چرا اقدامات تهاجمی کلانتری علیه محیط زیست فی‌الفور اجرا می‌شود اما معدود اقدام‌های مثبت همچون دستور انتشار گزارش‌های ارزیابی زیست محیطی زمان‌بر می‌شود و بالقوه و درازمدت است گفت: ما گفته‌ایم حتی هزینه‌های مالی ما را هم روی سایت بیاورند.

وی ادامه داد اگر تا کنون انتشار گزارش‌های زیست محیطی انجام نشده تخلف کرده‌اند. ما موظفیم طبق قانون ظرف دو ماه اعلام نظر بکنیم. به محض اعلام نظر باید منتشر هم بشود اگر این اتفاق نیافتاده است معاونت محیط زیست انسانی که تحت مدیریت آقای تجریشی است ضعیف عمل کرده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت‌شدگان محیط زیستی گفت: درباره افراد بازداشت شده ما هم اطلاعات دقیقی نداریم. آقای رئیس جمهور گروه چهارنفره‌ای را برای پیگیری گذاشته‌اند که در حال مذاکره هستند و ما هم به اندازه شما اطلاعات داریم و باید ببینیم چه می‌شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند. اگر واقعا مقصری بینشان هست هر چه سریع‌تر مشخص شود و بقیه آزاد شوند.

کلانتری در پاسخ به اینکه چرا نسبت به خبرنگاران موضع دارد و علیرغم ادعاهایش درباره گفتگو، خود به گفتگو با خبرنگاران نمی‌نشیند و چرا فعال محیط زیست به سرنوشت هومن جوکار دچار می‌شود و رئیس سازمان محیط زیست می‌گوید اطلاعات نداریم گفت: من حرف‌های شما را کاملاً قبول دارم. اتفاقاتی که می‌افتد بخشی به خاطر این است که با اطلاعات خیلی کم می‌خواهیم بگوییم حق با ماست. آقای رئیس جمهور چهار وزیرش را برای پیگیری پرونده گذاشته اما به جایی رسیده است؟ من نمی‌توانم واقعاً بگویم این‌ها مقصر هستند یا نیستند. آقای هومن جوکار که من چند باری دیدمش اصلاً به نظر نمی‌رسد اطلاعات اولیه سیاسی داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه یک طرف ما قدرت دارد و اهل گفتگو هم نیست و فشارهایشان را هم تحمل می‌کنیم. مساله آب که مساله پنهانی نیست. آقای وزیر اطلاعات گفتند این‌ها اطلاعات آب را به آمریکا می‌داده‌اند. من گفتم این حتماً درست نیست چرا که من اطلاعات دقیق دریاچه ارومیه را از یک دانشگاه آمریکایی می‌گرفتم! من هم واقعاً نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهار نظر بکنم و غیر از هومن جوکار بقیه را از نزدیک هم نمی‌شناسم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن