هزینه 1.6 میلیارددلاری صنایع نفتی تا 2025 با تغییرات اقلیم

اگر شرکت‌های سوخت‌های فسیلی باز هم بخواهند اهداف اقلیمی را ندید بگیرند، تا سال 2025 چیزی حدود 1.6 تریلیون دلار را از دست خواهند داد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» بر اساس گزارش جدیدی که کربن‌تراکر منتشر کرده است با وضعیت فعلی شرکت‌های انرژی فسیلی تا سال 2025 هزینه‌ای بالغ بر 1.6 تریلیون دلار را متحمل خواهند شد.

این میزان هزینه بر اساس چشم‌پوشی از گذار کربن کم و کاهش انتشارات کربن است.

در این گزارش که با عنوان «هشدار نسبت به یک شکاف: 1.6 ترلیوین خطر گذار انرژی» منتشر شده است به شکاف خطرناک بین وضعیت فعلی محیط زیست و اهداف پیمان پاریس اشاره دارد.

بر اساس این گزارش صنایع نفت 80 درصد هزینه‌های خطرات آتی را متحمل خواهند شد و در این میان ایالات متحده با 454 میلیارد دلار، کانادا با 110 میلیارد دلار، چین با 107 میلیارد دلار، روسیه با 85 میلیارد دلار و برزیل با 70 میلیارد دلار پشت سر هم قرار دارند.

صنایع گاز هم خطری 228 میلیارد دلاری را متحمل خواهد شد که بین روسیه با 57 میلیارد، ایالات متحده با 32 میلیارد، قطر با 14 میلیارد، استرالیا، کانادا ونروژ با 13 میلیارد دلار تقسیم شده است.

خطری که صنایع زغال سنگ متحمل آن خواهند شد هم 62 میلیارد دلار است که چین به تنهایی 10 میلیارد دلار آن را به خود اختصاص داده است.

این گزارش تاکید دارد شرکت‌های سوخت فسیلی مجبور هستند به گذار انرژی و انرژی‌های کم کربن تمرکز کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن