هشدار روسی برای اروپا گاز خوب و گاز بد نداریم!

صادرکننده LNG روسیه نسبت به بدنام کردن گاز این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» شرکت نواتک، صادر کننده گاز روسیه می‌گوید تنش سیاسی روسیه با اروپا و ایالات متحده نباید دلیلی برای اخلال در عرضه گاز این کشور شود. درحالی که گاز این کشور برای بازارهای جهانی مهم است.

مارک گیت‌وی، مدیر ارشد مالی نواتک روسیه در مصاحبه‌ای که با تلویزیون بلومبرگ و با گوی جانسون و متیو میلر داشت گفت: چرا ما به یکباره به جایی رسیده‌ایم که گاز خوب و گاز بد وجود داشته باشد. گاز خوب از جایی دیگر می‌آید و گاز بد از روسیه. به ما با ارسال گاز به بازارهای جهانی بهتان زده‌اند.

تنش بین روسیه و بریتانیا بر سر استفاده از گاز اعصاب، باعث شده است که ترزا می، نخست وزیر بریتانیا دستور اخراج دیپلمات‌های روسی را از این کشور صادر کند و از سویی به دنبال جایگزینی برای گاز وارداتی از طرف روسیه هم باشد. این جایگزینی شامل گاز تولیدی نواتک هم می‌شود.

در حالی که در اوایل سال جاری میلادی یک محموله گاز روسیه از بریتانیا به سوی ایالات متحده ارسال شد و همین امر توجه بسیاری از تحلیل‌گران بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

گیت‌وی می‌گوید گاز تولیدی میدان یامال روسیه به تجاری فروخته می‌شود و این تجار به هر کسی که دوست داشته باشند گاز را می‌فروشند.

نواتک با وجود تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه، پروژه گازی 27 میلیارد دلاری یامال را در ماه دسامبر راه‌اندازی کرد و به گفته این مقام ارشد نواتک، این تحریم‌ها تاثیری بر برنامه‌های یامال نداشته و این شرکت «یک شرکت خصوصی است».

بزرگ‌ترین سهام‌دار نواتک، میلیاردرهای معروف روسی، لئوناید میخلسون، و گنادی تیمچنکو و نیز غول نفتی فرانسوی توتال هستند. این شرکت سال گذشته برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری 60 میلیارد دلاری انجام داده است تا بتواند در بازار LNG دنیا به عنوان یک نیروی عمده به حساب آید از سویی بزگ‌ترین تولید کننده گاز روسیه هم هست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن