سال ۹۷، سال شکوفایی ملی حفاری است

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: سال ۹۷ فرصتی مغتنم برای به بار نشستن اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی حفاری در عرصه‌های داخلی و بین المللی است که در نتیجه تلاش تمامی کارکنان این شرکت محقق خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران،‌ سپهر سپهری با تبریک سال نو به تلاشگران صنعت نفت و به ویژه سخت کوشان صنعت حفاری افزود: در سال ۹۶ برنامه ریزی مدونی در جهت توسعه فعالیت های شرکت با نگاه بنگاهداری اقتصادی و افزایش بهره وری صورت گرفته که اجرای آنها موجب تحول و سرآمدی بیش از پیش سازمان می شود.

 وی تصریح کرد: این برنامه ها در بخش های مختلف شرکت اعم از عملیاتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی و ستادی لحاظ شده و انتظار می رود مدیران و مسئولان در هر بخش در جهت شتاب بخشی و تحقق آن تلاش کنند.

 سپهری با بیان اینکه در سالی که گذشت در نتیجه همت، سعی و کوشش همکاران عملیاتی، حفاری و تکمیل ۱۵۹ حلقه چاه شامل ۶۲ حلقه توسعه ای، هشت حلقه توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۸۷ حلقه تعمیری به اتمام رسیده است، گفت: ثبت ۲۵۳ هزار و ۷۵۴ متر حفاری و انجام حفاری ۲۳  حلقه چاه به مدت ۵۶۸ روز زودتر از برنامه، بخشی از عملکرد این شرکت را  در روز شمار سال ۹۶ رقم زده است. 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران به تحقق هفت هزار و ۸۸۵ مورد خدمات جانبی حفاری به موازات عملیات حفاری اشاره کرد و افزود: این خدمات متنوع که افزون بر ۲۰ نوع کار تخصصی در صنعت حفاری است مشتمل بر چهار هزار و ۱۷۵ عملیات در مدیریت سیمان و انگیزش چاه، دو هزار و ۲۸۸ عملیات در مدیریت خدمات فنی حفاری و یک هزار و ۴۲۲ عملیات در مدیریت خدمات ویژه حفاری می شود.

وی با اشاره به کاربست ۷۳ دکل حفاری خشکی و دریایی در میادین نفتی و گازی کشور از سوی این شرکت، انجام ۴۴ هزار و ۵۹۱ متر حفاری افقی و جهت دار و یک هزار و ۵۵۵ متر مغزه گیری را بخش دیگری از فعالیت های شرکت در مدت پیش گفته برشمرد. 

سپهری اظهار کرد: بزرگترین کارفرمای شرکت در زمان حاضر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و با شرکت های نفت فلات قاره ایران، مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکزی ایران و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز در دو بخش عملیات حفاری و خدمات جانبی همکاری های مستمری وجود دارد و توسعه این همکاری ها در دستور کار است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب به اولویت نخست این شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه های وزارت نفت در خصوص توسعه میادین در سال جاری و حضور شرکت های خارجی، این شرکت نیز روز آمد سازی  دستگاه ها و تجهیزات ناوگان حفاری و خدمات فنی تخصصی را دنبال و خود را برای همکاری و مشارکت با این شرکت ها اماده می کند. 

وی ادامه داد: همسو با این برنامه ها، شرکت ملی حفاری ایران حضور موثر در بازارهای بین المللی و منطقه را هدفگذاری کرده و در چند ماه اخیر رایزنی ها و مذاکرات مستمری با شرکت حفاری عراق (IDC)، شرکت روسی تات نفت (TAT NEFT) و همچنین چند شرکت خارجی دیگر به عمل آورده و مقدمات گفت و گو با مقامات نفتی دو کشور عمان و قطر نیز در جریان است.

سپهری افزود: همکاری با شرکت های بزرگ بین المللی که در پروژه های حفاری در کشورهای همسایه مشارکت دارند، ضمن درآمد زایی برای شرکت از نظر ارتقاء سطح دانش فنی و بکارگیری فناوری های نوین با اهمیت و با توجه به برخورداری ملی حفاری از متخصصان مجرب و تجارب ارزشمند تخصصی و اینکه این شرکت در عرصه صنعت حفاری در منطقه یک برند محسوب می شود، این همکاری ها می تواند  فرصت مغتنمی برای توسعه گستره عملیاتی و بالندگی شرکت باشد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران، حرکت پویا در ایجاد مناسبات و همکاری های دو جانبه و چند جانبه با شرکت های داخلی بخصوص بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته چندین تفاهم نامه همکاری با شرکت های ایرانی از جمله مدیریت طرح های صنعتی ایران  (IPMI)، شرکت دانا انرژی و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) امضاء و مبادله شد که بر اساس این تفاهم نامه ها شرکت ملی حفاری ایران و این شرکت ها در پروژه های نفت و گاز در داخل و خارج از کشور همکاری خواهند داشت.

وی یکی از مهمترین برنامه های این شرکت را اهتمام خاص به موضوع آموزش و برگزاری دوره های تخصصی برای کارکنان شرکت و متخصصان سایر شرکت های داخلی و همچنین ارائه دوره های آموزشی به متخصصان و کارشناسان دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: با وجود بهره مندی  از اساتید با تجربه در اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و مرکز علمی کاربردی حفاری شرکت و برگزاری آموزش های مستمر تخصصی و عمومی برای سطوح مختلف کارکنان و دانشجویان در اوائل سال گذشته،  قرارداد همکاری پنج ساله با شرکت اسکاتلندی ABERDEEN DRILLING SCHOOL در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کنترل فوران (IWCF) منعقدشد که با توجه به دانش تخصصی مهار و کنترل فوران چاه های نفت و گاز دارای اهمیت بالایی است.

 سپهری در همین رابطه به امضاء تفاهم نامه همکاری علمی آموزشی و پژوهشی با انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران و دانشگاه های صنعتی امیرکبیر در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: با توجه به تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری با بیشتر دانشگاه های رتبه نخست کشور، در سال جدید نیز این همکاری ها استمرار داشته و توسعه خواهد یافت.

 مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران ضمن تاکید بر اینکه رعایت استانداردها و ضوابط HSE  با علم به شرایط و ریسک بالای عملیات حفاری، پایه و اساس کار ایمن و از نگاه شرکت های بین المللی اولویت اول کار است، استمرار برگزاری های دوره های تخصصی مرتبط  با ایمنی، بهداشت و محیط زیست را در سال جدید خواستار شد.

وی تاکید کرد: در سال جاری توجه ویژه ای بر فعال سازی شورای فرهنگی شرکت، تقویت شورای همیاری و نظام مشارکت کارکنان، توجه به مسائل رفاهی مجموعه کارکنان، توسعه ورزش های همگانی، حضور در همایش ها، کنگره ها و نمایشگاه های تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری، عمل به مسئولیت های اجتماعی براساس وظایف و فراخور امکانات شرکت خواهد شد. 

سپهری یکی از رخدادهای شاخص سال ۹۶ را مهار فوران و آتش سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید عنوان و ضمن پاسداشت یاد و خاطره دو نفر از همکاران که در این حادثه جان باختند، عملیات مهار و کنترل فوران این چاه با همکاری تنگاتنگ متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مدت ۵۸ روز را بیانگر توانمندی، تجربه و برخورداری از تخصص و تعهد مجموعه کارکنان و نقش آفرینی تلاشگران صنعت نفت را غرور آفرین و تحسین برانگیز دانست.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» ، افزود: این شرکت تامین نیازهای خود از تولیدات داخلی را در اولویت قرار داده است و در سال جاری نیز در تعامل با سازندگان و تولید کنندگان در راستای بومی سازی کامل صنعت حفاری و استفاده از کالاها و اقلام ساخت داخل تلاش مضاعف خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن