حضور مدنی در پنجمین مجمع توسعه پایدار آسیا و اقیانوسیه

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده ایران در پنجمین مجمع آسیا و اقیانوسیه با هدف توسعه پایدار شرکت کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده ج.ا.ایران در پنجمین مجمع آسیا و اقیانوسیه با هدف توسعه پایداردر بانکوک تایلند شرکت کرد.  

کمیسیون اقتصادی _ اجتماعی سازمان ملل متحد در پنجمین مجمع توسعه پایدار آسیا و اقیانوسیه، با هدف ایجاد جوامع پایدار به عنوان یک رویداد مهم منطقه ای تشکیل می شود.

این مجمع، با حضور کشورهای عضو سازمان ملل متحد و برخی دیگر از سازمان های بین المللی، همچنین ذینفعان در جهت برجسته کردن دیدگاه های منطقه، موضوعات سیاسی در سطوح مختلف، ایجاد جوامع پایدار و انعطاف پذیر و دستیابی به توسعه پایدار در سال 2018، تشکیل می شود و ضمن بررسی اهداف عمیق و تاثیر گذار در توسعه پایدار در سطوح سیاسی و اجتماعی، همچنین پشتیبانی از ارائه گزارش های داوطلبانه ملی، ارزیابی پیشرفت های منطقه آسیا و اقیانوسیه در رابطه با نقشه راه منطقه ای برای اجرای برنامه 2030 توسعه پایدار را در دستور کار دارد.

برنامه ریزی برای افزایش دسترسی به منابع آب تمیز و توسعه و گسترش بهداشت، استفاده از انرژی های ارزان و مناسب و زیست محیطی، تلاش در جهت دستیابی به جوامع پایدار، توسعه مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در تولید و مصرف، ارتقاء سطح کیفیت زندگی با حفظ شاخص های آن در جهت تامین نیاز نسل های آینده، افزایش مشارکت های مردمی در تمامی اصول و اهداف در نظر گرفته شده از مهم ترین اهداف و دستورکارهای این مجمع است.

این رویداد، پیش از آن که یک انجمن جامعه مدنی باشد، نوعی کارگاه آموزشی ظرفیت سازی برای کشورهایی است که گزارش های داوطلبانه ملی را به HLPF ارسال می کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن