450 آزمایشگاه آماده آزمایش آب آشامیدنی

وزارت بهداشت اعلام کرد: سلامت آب آشامیدنی شهری در 450 آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و تاکنون موردی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی شهری اعلام نشده است.

 محسن فرهادی، معاون مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سلامت آب آشامیدنی شهری در 450 آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد . تاکنون موردی مبنی آلودگی اب اعلام نشده است.

 آب از جمله نیاز های ضروری مردم است که برای حفظ سلامت شهروندان باید به طور دائم بررسی شود چرا که در صورت وجود هرگونه بیماری و ویروس در آب، به راحتی از طریق مصرف آن اپیدمی شده و جامعه را بیمار می کند .

در حال حاضر 450 آزمایشگاه تحت نظارت وزارت بهداشت مشغول به فعالیت هستند که به‌طور خاص آب آشامیدنی شهری را مورد آزمایش قرار داده و با کنترل مداوم کیفیت و سلامت آن، از وجود بیماری‌هایی چون انواع انگل‌ها و وبا در آب جلوگیری می‌شود.

در فرآیند تصفیه، در چندین مرحله آب شرب مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا در صورت بروز هرگونه ویروس و آلودگی به آب‌های شهری مطلع و نسبت به رفع آن سریع اقدام می‌شود.

لازم به ذکر است براساس آزمایشات انجام شده و گزارشات موجود از روند کنترل سلامت و بهداشت آب‌های آشامیدنی تاکنون موردی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی شهری اعلام نشده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن