تصویب3هزار میلیارد تومان قیر رایگان در قانون بودجه۹۷

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در تلاش برای اصلاح معابر روستاها هستیم، گفت: ۳ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در بودجه ۹۷تصویب شد.

غلامرضا کاتب، در نشست مشترک دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای گرمسار به میزبانی فرمانداری شهرستان بابیان اینکه سه هزار میلیارد تومان قیر رایگان در قانون بودجه۹۷ تصویب‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه اصلاح و بهسازی معابر روستایی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها و افزایش اشتغال موثر است بنابراین ۵۴ درصد قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص خواهد داشت.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه پروژه های راه‌سازی و بهسازی معابر روستایی در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس قرار دارد، افزود: ۱۷ درصد قیر رایگان به بنیاد مسکن و ۱۳ درصد آن سهم وزارت کشور خواهد بود که بین دهیاری‌های کشور توزیع می‌شود.

تصویب ۲۰۰ میلیون دلار برای پروژه های آبخیزداری

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بابیان اینکه ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری کشور تصویب‌شده است، ابراز داشت: با توجه به کمبود بارش ها و وقوع خشکسالی این مهم می‌طلبد تا در راستای بهینه سازی مصرف آب اقدامات خوبی صورت گیرد که مجلس با تخصیص این اعتبار می‌کوشد تا بخشی از پروژه‌های آبخیزداری را به اتمام برساند.

کاتب ادامه داد: در اعتبارات سال ۹۷ بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت‌فشار منظور شده است که این رقم می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد و حفاظت از منابع آبی کشور ایفا کند.

وی افزود: مطالعات اجرای کانال های آب‌رسانی در گرمسار به اتمام رسیده است که با انجام این اقدامات می‌توانیم ضمن تامین آب شرب شهرستان در مصرف آب بخش کشاورزی نیز صرفه‌جویی کنیم.

ضرورت اصلاح ورودی شهرها 

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال جدید برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد، ابراز داشت: برخی پروژه ها به دلیل کمبود اعتبارات لازم از سال ۹۳ به صورت نیمه تمام رها شدند که با تزریق اندک اعتباری به بهره‌برداری خواهند رسید بنابراین باید این پروژه‌ها احصاء و برای تکمیل آن تلاش شود.

کاتب بابیان اینکه اصلاح ورودی شهرها از سوی مسئوان باید مورد پیگیری واقع شود، تصریح کرد: در راستای اجرای عملیات به سازی معابر هفت روستای گرمسار سامان‌دهی شدند که با توجه به مطالبات مردم ورودی روستای کرند به عنوان روستای تأثیرگذار در بخش اقتصادی و گردشگری به سازی شد.

به گزارش مهر، وی  بابیان اینکه به منظور کاهش سوانح و حوادث باید نقاط حادثه‌خیز منتهی به گرمسار اصلاح شود، افزود: آسفالت مسیرهای مواصللاتی روستاهای گرمسار یکی از اقداماتی است که برای سال ۹۷ به طور جد پیگری خواهد شد چراکه توسعه روستاها پیشرفت شهرستان را به دنبال دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن