گزارش وودمکنزی از روند کاهش تقاضای LNG کره جنوبی

هفته گذشته وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی سیزدهمین برنامه بلندمدت تامین گاز طبیعی این کشور که برای بازه زمانی 2031-2018 تدوین شده را منتشر ساخت.

براساس این برنامه، تقاضای گاز کشور تا 2031 به 4.05 میلیون تن خواهد رسید که در کمال شگفتی فقط 3 میلیون تن بیشتر از سطح 2017 اعلام شده است.

به گفته کیا وی جیام، تحلیلگر موسسه وودمکنزی، انتشار این برنامه، عرضه کنندگان LNG به سومین بازار بزرگ مصرف گاز در دنیا را ناامید کرده زیرا سرعت رشد تقاضا بسیار مایوس کننده اعلام شده است. با انتخاب رئیس جمهور مون، امید بسیاری درمیان عرضه کنندگان گاز به وجود آمد که روند جایگزینی گاز با زغال سنگ و انرژی هسته ای در تولید برق شتاب بیشتری بگیرد. پیش بینی 8 درصد رشد طی 14 سال آینده ناامیدکننده است. در برنامه قبلی که تا 2029 درنظر گرفته شده، تقاضای گاز به 35 میلیون افزایش یافته بود.

به اعتقاد تحلیلگر وودمکنزی، طی چند سال آینده و با وجود مازاد عرضه برق در جهان، شرایط برای جایگزینی گاز با سوخت های دیگر سخت تر خواهد شد، اما سیاست های دولت مبنی بر محدود ساختن استفاده از زغال سنگ و انرژی هسته ای می تواند کمک کننده باشد.

طبق برنامه سیزدهم، تمامی نیروگاه های فعال با سوخت زغال سنگ که عمرشان بالای 30 سال است بایستی در بهار که تقاضا برای برق کاهش میابد، تعطیل شوند. در این برنامه هم مانند برنامه هشتم بر افزایش نقش گاز در تولید برق تاکید فراوانی شده است. علاوه بر آن، کاهش مالیات بر واردات LNG به عنوان گزینه ای برای افزایش نقش رقابتی گاز در این برنامه لحاظ شده است.

به گفته کیا، اگرچه رئیس جمهور مون جائه این در وعده های انتخاباتیش قول چندان مساعدی برای افزایش نقش گاز در سبد انرژی کشور نداد، اما تاکنون به نحو شایان توجهی تمامی زیرساخت های لازم برای افزایش نقش این سوخت پاک در آینده انرژی کره جنوبی را فراهم ساخته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن