رشد 366 درصدی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ایران

مدیرعامل ساتبا با اشاره به افزایش ۳۶۶ درصدی تولید انرژی تجدیدپذیر، گفت: امروزه بیش از هزار نیروگاه تجدیدپذیر پنج کیلوواتی بر بام منازل راه اندازی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، سیدمحمد صادق زاده، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل ساتبا با اشاره به ذخایر بالای ایران در نفت و گاز گفت: کشورمان علاوه بر اینکه در ذخایر نفت و گاز جزو کشورهای غنی به شمار می رود، در انرژی های تجدیدپذیر نیز جایگاه بسیار خوبی دارد. ایران دشت های گسترده ای دارد که برای تولید برق از طریق خورشید و باد ظرفیت بسیار بالایی دارند.

صادق زاده با اشاره به خودکفایی پنج شرکت داخلی در زمینه تولید پنل های خورشیدی، عنوان کرد: امروز ظرفیت انرژی تجدیدپذیر به 550 مگاوات رسیده که نسبت به دو سال گذشته که 150 مگاوات بود رشد قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد: این رشد نتیجه ورود بخش خصوصی به تولید انرژی تجدیدپذیر است که انتظار داریم تا تابستان امسال به 600 مگاوات برسد. البته طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم تا پایان سال 97 میزان ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر به 1000 مگاوات برسد.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در خصوص میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته اظهار داشت: تا کنون حدود 2000 مگاوات قرارداد مبادله به ثبت رسانده ایم که نشان دهنده اشتیاق سرمایه گذاران در سرمایه گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر است.

وی در پایان گفت: در کشورمان انواع نیروگاه به صورت پراکنده در حال احداث است و تا کنون بیش از 1000 نیروگاه پنج کیلو واتی بر بام منازل نصب شده که از رشد حضور مردم در تولید انرژی تجدیدپذیر دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن