داده های صحیح، نیاز اصلی بازارهای نفتی

 

2 سال قبل، پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک در مورد تقاضای نفت خام در جهان بالغ بر روزانه 2 میلیون بشکه با یکدیگر تناقض داشت. این تناقض ها به تدریج کاهش یافته و به 1 میلیون بشکه در روز رسید اما هیچگاه این آمار در واقعیت با یکدیگر همخوانی نداشت.

ناهماهنگی آمارهای ارائه شده توسط سازمان های متفاوت، حقیقتی است که عزیز یحیی، تحلیلگر اوپک در مصاحبه اخیر خود با رویترز به آن اشاره کرده است. به گفته وی، یکی از اهداف مهم ابتکار داده های مشترک سازمانی موسوم به جودی نیز، ارتقای داده های موجود در مورد منابع عرضه و تقاضا برای استفاده بهینه توسط بازیگران مهم عرصه نفت از جمله چین و روسیه است.

به اعتقاد عزیز یحیی، سطح ذخایر جهانی منبعی برای ارزیابی دقیق عرضه و تقاضا و اجتناب از نوسان قیمت ها که در سال های اخیر بسیار شاهدش هستیم به شمار می رود، در عین حال تصویری شفاف از روند عرضه و تقاضا که تمامی تصمیمات مهم مرتبط با نفت با استفاده از آن صورت می گیرد هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده فراهم می سازد.

به گفته این تحلیلگر اوپک، در جولای 2016، پیش بینی های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، آژانس بین المللی انرژی و اوپک در مورد روند تقاضای نفت برای 2017 بین 95 تا 97 میلیون بشکه در روز متغیر بود؛ به همین دلیل نیز می توان گفت به دلیل استفاده از منابع مختلف برای گردآوری اطلاعات، هیچ یک از این سه مقام قدرتمند حوزه نفت نمی توانند پیش بینی صحیحی از بازارهای نفتی ارائه دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن