حمله ائتلاف غرب به سوریه آمریکا: محدود بود و پایان یافت روسیه: بدون پاسخ نخواهد بود

چند دقیقه بعد از آنکه دونالد ترامپ خبر از عملیاتی شدن تصمیم او برای حمله نظامی به سوریه با همراهی فرانسه و بریتانیا داد، تلویزیون رسمی سوریه در خبری فوری بامداد شنبه با تأیید حمله نظامی آمریکا به این کشور اعلام کرد: ایالات متحده به همراه فرانسه و انگلیس، دمشق و مناطق دیگری از سوریه را هدف حملات نظامی قرار داده­اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد بعد از این حملات، پدافند هوایی سوریه برای مقابله با حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس فعال شده است.

خبرگزاری رویتز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: مرکز تحقیقات علمی در منطقه برزه واقع در دمشق هدف حملات آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز در خبری فوری اعلام کرد که واشنگتن در این حمله نظامی، حدود 120 موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک کرده است.

ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد.

روسیه: حمله به سوریه، بدون تبعات نخواهد بود

سفیر روسیه در واشنگتن تجاوز ائتلاف غربی به سوریه را سناریویی از پیش‌طراحی‌شده اعلام و تأکید کرد که این حملات، قطعا بدون تبعات نخواهد بود.

سفیر روسیه در آمریکا با انتشار بیانیه ای، ضمن اشاره به این حملات، آن را سناریوی از پیش‌طراحی‌شده اعلام کرد که ازسوی ائتلاف غربی به اجرا در آمده است.

آناتولی آنتونوف تصریح کرد: بدترین نگرانی‌ها محقق شده‌اند و هشدارهای ما نیز شنیده نشده‌اند؛ هشدار داده بودیم  این اقدامات بدون تبعات نخواهند بود و مسئولیت از این اقدام به عهده واشنگتن، لندن و پاریس خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن