مدنی، درس عبرت بازگشت نخبگان استعفاهایی بر سر رقص!

در حالی که این روزها به خاطر استعفای شهردار تهران تاسف می‌خوریم، معاون بین الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی-اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور که چندی بعد از قبول این سمت با ناباوری خبر بازداشتش را شنیدیم حالا هم با تاسف خبر استعفایش را می‌شنویم.

به گزارش خبرنگار محیط زیست «انرژی امروز» معاون عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به همان دلیلی استعفا داد که شهردار تهران مجبور شد استعفا بدهد. «رقص».

استعفای غیابی. استعفایی در خارج از ایران.

مدنی این روزها به شدت تحت فشار است. آن هم با انتشار عکس‌های خصوصی‌اش. در این عکس‌ها مدنی در حال رقص است و به ادعایی در کشور مالزی. اما با انتشار لیست کشورهایی که مدنی به ‌آن‌ها سفر کرده است این ادعا هم رد شد.اما همین ادعا کافی است تا مدنی به این تیجه برسد که گویی در ایران جای کاری برای نخبگان وجود ندارد.

او از همانجا استعفا داد و استعفای او پذیرفته شد.

محمود صادقی، نماینده‌ی تهران نیز در این باره در توییتر نوشت: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»

کاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن متخصصی برجسته و شناخته شده در حوزه محیط زیست است.

ایران با مشکلات بسیاری در حوزه محیط زیست روبه روست. مشکلاتی که لازم نیست متخصص باشی تا به آن‌ها پی ببری. اخبار اصفهان و سیستان و بلوچستان و خوزستان را متخصص و غیر و متخصص همه می‌دانند.

حالا ثابت شده است برای یک جریان تندرو وجود دلسوزان و ایران دوستان مهم نیست، بلکه کوبیدن بر طبل ناسازگاری مهم است.

در این میان مردمی که چشم امیدشان به وجود متخصصانی چون کاوه مدنی دوخته شده بود، اهمیتی برای این جریان تندرو ندارد.

سوال این است که قرار است چه کسی جایگزین کاوه مدنی شود؟ کسی جایگزین مدنی شود که «تصویر رقص» نداشته باشد، اما چیزی هم از محیط زیست نداند؟

مدنی می‌گفت: «بحران، در تعریف، شرایط حادی است که البته تا حدی برگشت پذیر است. بر این اساس است که وقتی بحرانی رخ می‌دهد، از مدیریت بحران می‌گوییم و می‌کوشیم شرایط را به روال قبل بازگردانیم که البته گاهی موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم، اما شکست که خوردیم، جنس اقداماتمان تغییر می‌کند».

اما انگار اینجا «جنس اقدامات» هیچ گاه عوض نمی‌شود.

مدنی در مورد استعفایش توییت کرده است:

«روزگارا قصد ایمانم مکن

زانچه می‌گویم پشیمانم مکن

گم مکن از راه پیشاهنگ را

دور دار از مردان ننگ را

گر بدی گیرد جهان را سر به سر

از دلم امید خوبی را مبر

گر ددروغی بر من آرد کاستی

کج مکن راه مرا از راستی

پای اگر فرسودن و جان کاستم

آنچنان رفتم که خود می‌خواستم»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن