آخرین جزئیات سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره حوالی جزیره لاوان + فیلم

بالگردی که در اجاره شرکت نفت فلات قاره قرار داشت و دیشب برای انتقال یکی از کارکنان حادثه دیده به سکوی R1 (میدان رسالت) اعزام شده بود، مدت کوتاهی پس از ترک سکو در راه انتقال بیمار به سمت جزیره کیش سقوط کرد.

بر همین اساس، فرماندار شهرستان بندر لنگه گفت: هلی‌کوپتر متعلق به شرکت نفت حوالی جزیره لاوان بر روی دریا سقوط کرد ولی خوشبختانه با باز شدن تیوپ‌ها به زیر آب نرفت.

وی افزود: در این هلی‌کوپتر که در حال جابجایی یک مریض بوده است علاوه بر خلبان، کمک خلبان، یک نفر پزشکیار نیز حضور داشته است.

فرماندار شهرستان بندرلنگه بیان کرد: بالگرد حادثه دیده شرکت نفت در چهار مایلی سکوی R1 نفت لاوان دچار حادثه شده است.

بهاری  خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمار و پزشکیار فوت نمودند و عملیات برای نجات خلبان و کمکی هلی‌کوپتر سانحه دیده شرکت نفت ادامه دارد.

بر اساس اعلام منطقه عملیاتی لاوان، موقعیت فعلی بالگرد به دلیل وضعیت جوی نامناسب و مواج بودن دریا از موقعیت اولیه خود فاصله گرفته و انجام عملیات جستجو در شرایط سختی دنبال می‌شود.

از سویی شرکت نفت فلات قاره ایران درباره حادثه سقوط بالگرد اعلام کرد: حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شامگاه سه‌شنبه (٢٨ فروردین ماه)، یک فروند بالگرد بل ۲۱۲ مربوط به شرکت پیمانکار که در اجاره نفت فلات قاره ایران بوده است، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به منظور انتقال یک بیمار سکته قلبی برای مداوا به سمت منطقه کیش پرواز کرده است که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه و روی آب شناور شده است.

شناورهای سکو پس از سانحه، به منظور انجام عملیات جستجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که از این تعداد، ٢ نفر فوت شده و وضع جسمانی یکی از سرنشینان (کاپیتان دوم) رو به بهبود است.

عملیات برای نجات دو سرنشین دیگر بالگرد که هم اکنون در داخل بالگرد هستند ادامه دارد.

پیکر ٢ جانباخته حادثه سقوط بالگرد در حال انتقال به جزیره لاوان است.  یک بالگرد به سکوی رسالت اعزام شده تا کاپیتان سهیلی به مراکز درمانی انتقال یابد.

عملیات امدادی در آب‌های خلیج فارس با استفاده از نیروهای غواص و 6 شناور ادامه دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن