عقب نشینی شورون از 5 پروژه بزرگ نفتی در ونزوئلا

با کاهش فعالیت شرکت های خصوصی در ونزوئلا و واهمه آنها از نبود امکانات و تجهیزات مناسب برای تولید نفت، بحران در این کشور شکل جدیدی به خود گرفته است.

روز چهارشنبه شورون، یکی از بزرگ ترین شرکت های خارجی فعال در ونزوئلا به دنبال دستگیری دو تن از کارمندانش به دلیل امضا نکردن قرارداد مطابق میل مقامات شرکت ملی نفت ونزوئلا،  برخی از مدیران ارشد خود را از کشور خارج نمود.

به گزارش رویترز و به نقل از برخی منابع نزدیک به این شرکت، بعید به نظر نمی رسد مقامات شورون تصمیم بگیرند بسیاری از فعالیت های خود در ونزوئلا را متوقف سازند.

اما با وجود اوضاع بسیار وخیم تولید نفت و اتکای شدید ونزوئلا به شرکت های بزرگ نفتی برای افزایش تولید، عقب نشینی شورون از 5 پروژه بزرگ نفتی که در این کشور در دست اجرا دارد  می تواند بهای سنگینی برای دولت ونزوئلا درپی داشته باشد.

به گزارش اویل پرایس و رویترز، این روزها شرکت های خصوصی در ونزوئلا از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و گزینه های چندانی در اختیار ندارند. فضای فعالیت بسیار خصمانه و رقابتی شده و اکثر این شرکت ها درنظر دارند سرمایه گذاری های خود در این کشور را حتی با بهایی کمتر به فروش برسانند. اما چه کسی حاضر است تحت این شرایط چنین ریسک خطرناکی را انجام دهد؟

سال گذشته درآمد شورون در ونزوئلا با کاهشی در حدود 329 میلیون دلار، 18 درصد کمتر از یک سال پیش بود.

اوایل این هفته نیز هالیبرتون گزارش داد در سال 2017 بالغ بر 312 میلیون دلار از سرمایه گذاریش در ونزوئلا از بین رفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن