پیشرفت فیزیکی 70 درصدی تصفیه خانه آب کرمانشاه

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر خود به استان کرمانشاه از تصفیه‌خانه آب کرمانشاه تحت عنوان طرح تامین آب شرب بلندمدت این شهر و طرح احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر کرمانشاه و ساماندهی رودخانه قره سو بازدید کرد.

به گزارش  «انرژی امروز« از وزارت نیرو، برپایه این گزارش هدف از اجرای طرح، انتقال، تصفیه وذخیره سازی آب تصفیه شده به مقدار 63 میلیون متر مکعب درسال برای تامین بخشی از نیاز آبی شهر کرمانشاه تا افق سال 1415 وبرای جمعیتی بالغ بر یک میلیون وچهارصد هزار نفر طراحی وهم اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال انجام است. از مولفه های اصلی این طرح می توان به اجرای خط انتقال با لوله های فولادی به طول 72 کیلومتر، احداث تصفیه خانه با ظرفیت 66 2 متر مکعب در ثانیه، مخازن ذخیره سطح شهر به ظرفیت 87 هزار و 500 متر مکعب، خطوط بین مخازن سطح شهر از نوع لوله چدنی به طول 15 کیلومتر اشاره کرد. مبلغ اولیه پیمان این طرح 1400 میلیون ریال  است.

در ادامه، اردکانیان از طرح فاضلاب شهر کرمانشاه و ساماندهی رودخانه قره سو در ابن شهرستان بازدید کرد.  شهر کرمانشاه ۳ خط انتقال فاضلاب دارد که فاضلاب را به تصفیه خانه شرق کرمانشاه متصل می کند و ۴ پمپاژ خواهیم داشت. در مجموع ۳۴ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود و ۶۶ درصد فاضلاب بدون تصفیه وارد رودخانه قره سو می شود.

بر اساس این گزارش،  بالغ بر ۱۱۰ هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه نشده در شبانه روز داریم که با اجرای پروژه ساماندهی این عدد به صفر می رسد.

ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه اولین پروژه اولویت دار ایران است که به بانک سرمایه گذاری توسعه زیرساخت آسیا معرفی شده  و نیز اولین پروژه اولویت دار جهان در زمینه فاضلاب برای تخصیص تسهیلات از این بانک است. در ابتدای طرح ساماندهی، پوشش جمعیتی ۹۸۹ هزار نفر و برای انتهای طرح پوشش جمعیتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر لحاظ شده و باید ۳۶۱ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا کنیم.

احداث مدول دوم تصفیه خانه، ارتقا مدول اول تصفیه خانه، تکمیل خط انتقال شماره ۳ و ساخت ایستگاه شماره ۴ و بازسازی ایستگاه پمپاژ شماره ۲ و ۳، جمع کل فاضلاب رودخانه آبشوران از بسته های تعریف شده در پروژه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه است و با اجرای این طرح، هیچ فاضلاب تصفیه نشده ای در قره سو نخواهیم داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن