عکس های دیدار پمپئو با رهبر کره شمالی منتشر شد

به فاصلۀ چند دقیقه بعد از کسب رأی اعتماد شکننده از سنا و آغاز به کار «مایک پمپئو» در وزارت امور خارجه آمریکا، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، تصاویر دیدار اخیر او با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را در صفحۀ شخصی خود در توئیتر منتشر کرد؛ دیداری حدود یک ماه پیش و در عید پاک در پیونگ یانگ انجام شد.

سخنگوی کاخ سفید با انتشار عکس هایی از این دیدار در توئیتر خود نوشت: پمپئو با کمک به ترامپ، کار بزرگی انجام خواهد داد و تلاش های امریکا را برای غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره، هدایت خواهد کرد.

پمپئو که جانشین رکس تیلرسون و هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا شده است، در اولین اقدام خود قرار است امروز (جمعه) در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل شرکت کند. وی پس از آن در سفر به خاورمیانه به سرزمین های اشغالی، اردن و عربستان خواهد رفت.

ترامپ پنجشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز، ضمن اشاره به سفر پمپئو به کره شمالی، گفت: هرچند  قرار نبود پمپئو با کیم جونگ اون دیدار کند، اما  در نهایت این دیدار که بیشتر از یک ساعت به درازا کشید، انجام شد.

 در آستانه دیدار رهبر کره شمالی با ترامپ و ملاقات امروز او با رئیس جمهور کره جنوبی، آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای نیز در شمال این کشور تعطیل شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن