طراحی فاز ۳ عسلویه با هدف تکمیل زنجیره تولید

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طراحی فاز ۳ صنعت پتروشیمی تا پایان امسال در عسلویه خبر داد و گفت: با نگاهی به میزان پیشرفت طرح‌های فاز۲، شاهد پیشرفت خوب طرح‌ها هستیم.

علی محمد بساق زاده اظهار کرد: درپایان سال ۹۶، پیشرفت پتروپالایش کنگان از ۳۴.۷ درصد به ۴۶ درصد رسید ، پتروشیمی کیمیا خاورمیانه ۳۰ درصد پیشرفت داشت. مخازن فاز 2 نیز ۵۳.۱۷ درصد پیشرفت و پیشرفت پتروشیمی بوشهر به۹۴ درصد رسید. وی تصریح کرد: پیشرفت پتروشیمی مرجان نیز از ۹۰ درصد به ۹۷ درصد، پیشرفت دماوند از ۳۹.۶ درصد به ۴۶ درصد و پیشرفت توسعه صنعت لاوان از ۲۰.۵ درصد به ۲۵ درصد رسید. مدیرطرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شرایط خوب متانول کاوه و بهره مندی از لیسانس کازاله، گفت: یکی از وظایف مهم صنعت پتروشیمی ایجاد زیرساخت است. در فاز اول منطقه ویژه در عسلویه اقدامات خوبی در حوزه کانال‌های مهار آب صورت گرفته و در فاز ۲ نیز اقدامات لازم در دست اجراست از جمله اجرای کانال P2S2C که ۶۸ درصد پیشرفت دارد و ظرف سه ماه آینده تکمیل می شود؛ کانال P2S1C در مرحله تهیه استاد مناقصه است و سایرکانال‌ها نیز در مرحله بازنگری مطالعات مهندسی و تهیه اسناد مناقصه است. وی همچنین با اشاره به پروژه آتی ساز (بازسازی شهرک مسکونی ولی عصر) اظهار کرد: این شهرک ۴۲۸ واحد دارد که ۲۱۴ دستگاه برای مجردین و ۲۱۴ واحد برای متاهلین در نظر گرفته شده است. واحدهای مجردین آماده تحویل است و واحدهای متاهلین نیز مهرماه تکمیل می شود. مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از تعریف ۵ بسته ساخت واحدهای مسکونی در پردیس جم برای متاهلین خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات پروژه برای اجرا به هلدینگ های پتروشیمی با همکاری بانک مسکن واگذار می شود. بساق زاده همچنین با اشاره به هم سطح سازی جاده ها در فاز ۲ منطقه ویژه پتروشیمی، تصریح کرد: پیمانکاراز اسفندماه گذشته کار را شروع کرده، و انتظار می رود تا اواسط سال ۱۳۹۸ این پروژه تکمیل شود. از سوی دیگر پروژه استحصال ۵۰ هکتار زمین از دریا نیز تا شهریور ماه تکمیل و اسکله شماره ۲ نیز آماده بهره برداری می شود. وی با تاکید برسیاست گذاری NPC در راستای تکمیل زنجیره پروژه ها، اظهار کرد: فاز ۳ منطقه ویژه با رویکرد تکمیل زنجیره تولید، تا پایان سال طراحی می شود.

بساق زاده همچنین از تلاش NPC برای حل مشکلات پروژه کیان خبر داد و گفت: محصولات کیان از اهمیت بالایی برخوردار است.  این پتروشیمی قلب فاز دو منطقه ویژه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن