صنعت نفت می‌تواند پیشران اقتصاد کشور باشد

وزیر نفت گفت: صنعت نفت نه تنها از حیث حصول درامدهای نفتی و تزریق آن به بودجه، بلکه از نظر اشتغالزایی و ایجاد حرکت در اقتصاد نیز می‌تواند پیشران اقتصاد کشور باشد به شرطی که تقاضا ایجاد و منابع قابل اتکا برای سرمایه گذاری تامین شود.

به گزارش «انرژی امروز» بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: صنعت نفت می تواند به حق پیشران اقتصاد ایران باشد اگر همه کمک کنند.

وی ادامه داد: گازرسانی به عنوان یک طرح موفق از ایجاد کار در داخل بود که طی ۴ سال کارنامه موفقی داشته است. در این ۴ سال به ١١ هزارو ۵٠٠ روستا و ١٠٧ شهر گازرسانی شد. تمام اینها از طریق ساخت و کار داخل انجام شده است

وزیر نفت گفت: باور من بر این است که بسته های قراردادی جدید که اغلب ان با شرکتهای داخلی است، بیش از ۵٠ هزار شغل در کشور ایجاد کند.

زنگنه تاکید کرد: ما ۵۵۶ میلیون یورو در قالب یک قرارداد برای ساخت لوله های سی ار ای بستیم. همچنین ۵۵ فقره قرارداد با سازندگان داخلی  برای ساخت برخی کالاها امضا کردیم.

وی ادامه داد: ما یک ضمیمه جدید قراردادی تهیه کردیم که لیست بلندی است که شرکتهایی که در مناقصات برنده می شوند باید این فهرست کالا را حتما از داخل تهیه کنند.

زنگه در خصوص شرکت‌های دانش بنیان هم گفت: در حوزه شرکتهای دانش بنیان هم کارهای بسیاری کردیم. قراردادهایی در بخش بالادستی و پایین دستی با این شرکتها امضا کردیم.

زنگنه در خصوص قراردادهای ای پی سی هم گفت: ما چند کار برای حمایت از ایرانی ها کردیم. ما در٣ قراردادی که بستیم پیش بینی ما این است که بیش از ٧٠ درصد کار از نظر ارزشی به شرکتهای داخلی سپرده شود.

وی در خصوص پتروشیمی هم گفت: توسعه پتروشیمی ها هم در دستور کار است. باید بگویم امسال سال درخشانی برای پارس جنوبی و بخش پالایش است. میزان تولید بنزین کشور که در سه ماهه اول سال ٩۶، ۶٢ میلیون لیتر در روز بود، دو سه ماهه نخست امسال به ٧٧ میلیون لیتر خواهد رسید. این رقم در سه ماهه پایانی امسال به ٩۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

زنگنه گریزی هم به قیمت نفت زد و گفت: در زمینه قیمت نفت ایران همواره دنبال قیمت معقول برای آن بوده که هم تولیدکنندگان را تشویق به تولید کند و هم بازار جهانی را دچار بی ثباتی نکند.  البته تنش های مصنوعی در شرایط فعلی باعث ار افزایش قیمت نفت شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن