رهبران با آموزه‌های دینی مانع تخریب محیط زیست شوند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه انسانها امروز به جای حمایت و نگهداری از طبیعت علیه آن شورش کرده اند، از رهبران ادیان درخواست کرد با آموزه های دینی و اخلاقی جلوی تخریب محیط زیست را گرفته و مانع آسیب رساندن به آن شوند.

ابوذر ابراهیمی ترکمان عصر شنبه در یازدهمین نشست مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها و کلیسای ارتدکس روسیه با عنوان «ادیان و محیط زیست» با اشاره به نقش محیط زیست در زندگی انسانها گفت: با وارد آوردن آسیب به محیط زیست، دستیابی به خیر و برکت را از نسل های بعدی کم کرده و با این کار به نوعی جنگ و نزاع را به آیندگان منتقل کرده ایم.

وی با خطرناک خواندن این نوع برخورد نسبت به محیط زیست تصریح کرد: خداوند خیراتی را در محیط زیست برای انسانها نهاده است که عده ای متاسفانه با رفتار غلط و ناپسند خود آن را به هدر داده و مانع رسیدن و انتقال آن به آیندگان می شوند.

به گفته ترکمان، بشر با تخریب محیط زیست جنگ و نزاعی را به آینده منتقل می کند که نسل های آینده در آن هیچگونه ریشه و دخل و تصرفی نداشته اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز تکنولوژی از طبیعت، تقدس‌زدایی کرده و تسلط غیر اخلاقانه انسان را برمحیط زیست و طبیعت را بیش از اندازه و حدممکن کرده است.

یازدهمین نشست مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها و کلیسای ارتدکس روسیه با عنوان «ادیان و محیط زیست» با حضور هیات 9 نفره روسی به رهبری فیو فان مترو پلیت قازان و تاتارستان و آرشیماندریت الکساندر زرکاشف اسقف کلیسای جامع نیکو لایوسکی روسیه در سالن کنفرانس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درحال برگزاری است.

جمعی از مسئولان ایرانی از جمله عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز از دیگر حاضران در این نشست تخصصی هستند.

این کنفرانس به مدت دو روز در تهران ادامه دارد، سفر به قم و دیدار با علما و شخصیت های دینی، بازدید از اماکن مختلف تهران، و زیارت مرقد مطر حضرت فاطمه معصومه (س) از جمله دیگر برنامه های هیات روسی به ایران است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن