دومین گشت تحقیقاتی اقیانوسی هفته آینده آغاز می‌شود

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: دومین گشت تحقیقاتی اقیانوسی یکشنبه هفته آینده به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

بهروز ابطحی امروز چهارشنبه در هجدهمین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی افزود: این گشت درآب‌های دریای عمان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای انجام این گشت تحقیقاتی با دانشگاه هایی که ظرفیت اعزام محقق داشتند مکاتبات صورت گرفت و بر این اساس در این مرحله محققان دانشگاه های علوم دریایی خرمشهر، هرمزگان و خلیج فارس و بوشهر شرکت خواهند کرد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه تلاش می کنیم گشت های تحقیقاتی به صورت فصلی برگزار شود، گفت: قرار است برای گشت دوره بعدی نیز از محققان دانشگاه های چابهار و یک دانشگاه دریایی شمال کشور استفاده شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که دریا و اقیانوس از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشد از این رو گشت های تحقیقاتی با هدف شناسایی این ظرفیت ها و مولفه های فیزیکی و شیمیایی دریاها و اقیانوس ها برگزار می شود.

ابطحی در ادامه به اهمیت شناساندن ارزش دریاها تاکید کرد و گفت: بر این اساس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در روز ملی اقیانوس شناسی در سطح دبیرستان اقدام به برگزاری سخنرانی های علمی برای دانش آموزان با هدف شناساندن ظرفیت دریاها و اقیانوس ها کرده است و برای 21 مرداد روز دریای خزر نیز برنامه هایی مد نظر دارد.

وی اظهارداشت: دریاها و اقیانوس ها منابع مهمی از لحاظ ظرفیت طبیعی و خدماتی که یک اکوسیستم می تواند به بشریت بدهد را دارد، این توان در واقع نشاندهنده ظرفیت علوم دریایی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن