منظور از تنوع اقتصادی خلق مشاغل جدید است

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران با اشاره به افزایش بی نظباطی‌ها در بخش‌های اقتصادی کشور گفت: متافسانه بی انظباطی ها در تمام ارکان زندگی ما رسوخ کرده به طوری که ما برای یافتن بازارهای بین المللی از ادبیات محلی استفاده می کنیم درحالی که ما برای دستیابی به این بازارها باید به شکل نوین برخورد کنیم و  نیاز بازار بین الملل را با تولید کالاهای باکیفیت اجابت کنیم.

به گزارش «انرژی امروز» از کانال انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، استصنا، رضا پدیدار افزود: درون سیستم اجرایی کشور ما دچار مشکلات فراوانی هستیم، در بازارهای بین المللی و داخلی نیز ما دچار عارضه هایی هستیم که برای ما نارسایی را ایجاد می کنند. به واقع برای برون رفت از مشکلات راه حل های بی شماری را در اختیار داریم. صندوق بین المللی پول نیز در گزارشی پیشنهاد داده است چنانچه بخواهیم در بازارهای بین المللی حضور یابیم باید تنوع اقتصاد را در کشور کلید زنیم.

او با اشاره به تنوع در مدل اقتصادی ایران تصریح کرد: منظور از تنوع اقتصادی خلق مشاغل جدید است. به عنوان مثال امروز برای کسب وکارهای نوپایی همچون استارت آپ ها فضای کوچکی باز شده که ما باید موانع بر سر راه این فعالان را برطرف سازیم. چنانچه موانع پیش روی فعالان جدید کسب و کار مجازی را برطرف نکنیم شاهد بیکاری تعداد زیادی  از جوانان کشور خواهیم بود.

پدیدار با اشاره به نقاط قوت بخش خصوصی گفت: نیروی کار متخصص، نگاه صرفه جویی و بهره وری محور، قابلیت تحرک و تغییر پذیری بالا، قابلیتت چانه زنی و مذاکره برد- برد، امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، تجربه و سوابق ملی و بین المللی، توانایی در انتقال و صادرات دانش فنی و خدمات فنی-مهندسی در برخی حوزه ها از جمله صنعت برق از جمله مولفه هایی نقاط قوت بخش خصوصی کشور به شمار می رود.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران؛ ارزیابی توانایی های بخش خصوصی در بخش انرژی، تحلیل فرصت ها و تهدیدهای بخش انرژی، تدوین استراتژی های کارآمد برای بازار انرژی، کاهش مخاطرات و افزایش فرصت ها، افزایش توان رقابت بخش خصوصی درمقابل رقبای رانتی و دولتی و باز آرایی و ساختارسازی مجدد بخش خصوصی جهت انطباق با سطح بین المللی شش اهداف اصلی است که باید در حوزه انرژی به کار گرفته شود. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن