چراغ سبز برای پرواز پهپادهای تجاری در آمریکا

پهپادهایی برای مراقبت از محصولات کشاورزی، کنترل جمعیت پشه‌ها و همچنین انتقال دستگاه‌های الکتروشوک قلب به طور آزمایشی اجازه پرواز در آسمان آمریکا را دریافت کردند.

۱۰ پروژه مختلف که در آنها از پهپاد استفاده تجاری می‌شود، انتخاب شده تا شیوه‌های تازه برای ساماندهی پرواز انواع وسایل پرنده بدون سرنشین را در آسمان‌ها آزمایش کند.

شرکت زیپ‌لاین که در حال حاضر در کشور رواندا خدمات تجاری حمل و رساندن خون به برخی مناطق این کشور را به عهده دارد و شرکت اپل از جمله شرکت‌هایی هستند که مجوز استفاده از پهپاد را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا گرفتند.

اما شرکت آمازون که مدتهاست می‌خواهد از پهپاد برای حمل بسته‌های پستی استفاده کند، مجوز این کار را دریافت نکرد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا تا پیش از این مقررات بسیار سختگیرانه‌ای درباره استفاده از پهپادها داشت.

پهپادها برای پرواز احتیاج به مجوز دارند و باید در دیدرس باشند. همچنین اجازه پرواز در شب را ندارند.

در حال حاضر اداره هوانوردی فدرال آمریکا مشخصات بیش از یک میلیون پرنده هدایت‌پذیر از دور یا پهپاد و ۹۰ هزار خلبان را ثبت کرده است.

هدف از اجرای این برنامه یافتن راه حل‌هایی برای مقابله با مشکلات پرواز پهپادها در حریم هوایی آمریکا عنوان شده است، به ویژه مسائلی که امنیت عمومی شهروندان را به خطر می‌اندازد.

رد درخواست شرکت آمازون

اپل، شرکت سازنده تلفن‌های هوشمند که یکی از این ده شرکتی است که مجوز استفاده از پهپاد را گرفته، قرار است به وسیله پهپاد عکس‌هایی از کارولینای شمالی بگیرد.

شرکت های مایکروسافت، اوبر و اینتل هم در پروژه‌هایی دخیل هستند.

به گزارش رویترز، شرکت آمازون مجوز برای ارسال بسته‌های خریداران را در نیویورک درخواست کرده بود اما درخواست رد شد.

بر همین اساس گفته شده که شرکت دی جی آی، که بزرگترین شرکت سازنده پهپادهای غیرنظامی است، ده‌ها درخواست مجوز به اداره هوانوردی فدرال آمریکا فرستاده اما هیچکدام پذیرفته نشده است.

یک شرکت دولتی در فلوریدا که از پهپاد برای کنترل تعداد پشه‌ها استفاده می‌کند، یک شرکت که به طور آزمایشی سفارشات غذا را با پهپاد انجام می‌دهد، شرکت پستی فدکس و یک شرکت ارسال محصولات پزشکی و درمانی از جمله این ده شرکتی هستند که مجوز استفاده از پهپاد را در پروژه‌هایشان گرفته‌اند.

این ده شرکت از میان ۴۹ درخواست مجوز انتخاب شدند.

ایلین چاو، وزیر حمل و نقل ایالات متحده آمریکا گفته است: از نتایج و اطلاعاتی که از این پروژه‌های آزمایشی به دست خواهد آمد در تدوین مقررات نظارتی جدید برای ایمن‌سازی پرواز پهپادها در حریم هوایی ملی ما استفاده می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن