تجدید نظر مرسک لاین و ام اس سی، در قراردادهای خود با ایران

خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی نوشت که به دنبال تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای ایران و برقراری مجدد تحریم‌ها علیه تهران، دو شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی، مرسک لاین و ام اس سی، در قراردادهای خود با ایران تجدید نظر می‌کنند.

اکنون به نوشته رویترز، شرکت ام اس سی که دفتر مرکزی آن در سوئیس است، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که «در حال بررسی و تجدید نظر در خدمات، عملیات و مناسبات تجاری است تا هر گونه تأثیر زمان‌بندی را که دولت آمریکا اعلام کرده، مشخص کند».

این شرکت در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ خدمات خود را تعلیق کرد و زمانی که مناسبات با ایران را از سر گرفت از کشتی‌های کوچک متعلق به شرکت‌های ثالث منطقه‌ای برای حمل و نقل بار بین ایران و مرکز حمل و نقل دریایی جبل علی در امارات متحده عربی استفاده می‌کرد.

رویترز به نقل از یک منبع کشتیرانی نوشته است که ام اس سی پذیرش سفارش برای حمل برخی از محموله‌ها را که ممکن است تحت تأثیر تحریم‌ها قرار بگیرند، متوقف کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در هفته جاری اعلام کرد که واشینگتن در مورد هر گونه فروش، انتقال و حمل و نقل مستقیم و یا غیرمستقیم سرب سیاه و فلزات خام یا نیمه پالایش شده از جمله آلومینیوم، فولاد، ذغال سنگ و نرم‌افزار تولیدات صنعتی به ایران و یا از ایران به خارج تحریم اعمال خواهد کرد.

روز جمعه شرکت دانمارکی مرسک لاین نیز نیز در بیانیه جداگانه‌ای گفت که پذیرش سفارش حمل و نقل محموله‌هایی را که در فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا قید شده، متوقف کرده است.

این شرکت در بیانیه خود تصریح کرده که «حضور ما در ایران محدود است. ما رویدادها را در آینده در نظر گرفته و تأثیر آن روی فعالیت‌های شرکت را ارزیابی خواهیم کرد».

مرسک لاین نیز از شرکت‌های ثالث و واسطه برای حمل و نقل بین ایران و جبل علی در امارات متحده عربی استفاده می‌کرد.

در همین حال به نوشته رویترز، لویدز لندن نیز گفته است که در حال بازبینی و بررسی پیامدهای وضعیت جدید در بخش فعالیت‌های بیمه این شرکت است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن