جایگزین‌های پلاستیک معرفی شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: جایگزین‌های مناسب برای ظروف و کیسه‌های پلاستیکی باید به مردم معرفی شوند تا مردم هم از این مواد مضر برای طبیعت استفاده نکنند.

سید رضا موسوی روز یکشنبه افزود: پلاستیک را نمی‌توان از زندگی حذف کرد اما می‌توان استفاده از آن را تا حد ممکن کاهش داد.

وی یادآورشد: اینکه بگوییم کیسه‌های پلاستیکی بد است و اثر محیط زیستی مخربی بر جای می گذارد، کافی نیست.

موسوی اظهار کرد: برای مدیریت این کیسه‌‌ها باید از ابزارهای ترکیبی و تبلیغی استفاده کرد و پیش از هر اقدامی مردم به طور کامل بدانند که جایگزین چنین کیسه هایی چیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: همه می‌دانند که کیسه های پلاستیکی برای صدها سال در طبیعت باقی می‌ماند، اما با جایگزین‌های آن آشنا نیستند.

وی خاطرنشان کرد: کیسه های چندبار مصرف پارچه ای به تازگی مطرح و تولید شده است و حتی خود شرکت ها و اصناف هم برای استفاده از آن رغبت دارند.

موسوی تاکید کرد: باید سهولت دسترسی به کیسه های پلاستیکی را با اقدامی همچون تعیین عوارض، افزایش قیمت و بحث های تبلیغی محدود کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تولید و استفاده از کیسه های پلاستیکی ارزان و آسان است و به راحتی در دسترس همه قرار می گیرد؛ از همین رو برای مقابله با آن باید استفاده از آن را از حالت رایگان خارج کرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در سطح ملی هماهنگی های لازم باید انجام شود تا اصناف و اقشار از قبل افزایش قیمت مصرف کیسه پلاستیکی آسیب نبینند و جایگزینی برای آن در دسترس داشته باشند.

موسوی اضافه کرد: این موضوع در مورد بطری های آب معدنی هم صدق می کند و در همین زمینه ها هم باید به سمت استفاده از ظروف دائمی حرکت کرد.

سازمان محیط زیست پویش استفاده نکردن از بطری آب معدنی را به راه انداخته است که در استان زنجان علاوه بر اداره کل محیط زیست، شهرداری و شورای شهر هم به این پویش پیوسته اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن