تنظیم سند برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت ملی پالایش و پخش

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در صورتی که سند برنامه ریزی استراتژیک سازمان از پایین به بالا وبلعکس شکل نگیرد و کارشناسی نشود، فاقد باورعمومی بوده و از پشتیبانی ارکان شرکت بهره مند نخواهد بود ولذا کاربردی نیست ودر اجرا با مشکل مواجه خواهیم شد .

به گزارش «انرژی امروز» پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مجتبی احمدی افزود: امروزه شرط لازم جهت بقای سازمانها ،جاری سازی و مبنا قراردادن نظام مدیریت استراتژیک در اجزاء تصمیمات سازمان می ­باشد.

وی با بیان اینکه سازمان های مترقی سازمانهایی هستند که چشم انداز شرکت و اهداف متناسب با آن را بطور مداوم  وپیوسته ویرایش می کنند، ادامه داد: این سازمان ها مرتب برنامه های راهبردی خود را متناسب با سند چشم انداز شرکت به روز می کنند.

به گفته وی امروزه برای اینکه صنایع بزرگ دنیا و شرکتها در کسب و کار خود موفق باشند و بتوانند با یکدیگر رقابت کنند، باید بدانند که کجا هستند و به کجا قرار است بروند.

احمدی گفت: بر اساس مدل های علمی دنیا یکی از مهمترین معیارها در دستیابی به تعالی سازمانی تدوین و جاری سازی سند مدیریت استراتژیک می­باشد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با رهنمودهای مدیرعامل  جدید شرکت ملی پالایش و پخش و باهدایت معاون ایشان ، واحد مهندسی ساختار این شرکت علاوه بروظایف ذاتی خود  درتنظیم خط ومشی ها وبرنامه های راهبردی نیزفعال شده است، افزود: بدین منظورهم اکنون تیم رهبری و کمیته تعالی نیز دراین شرکت تشکیل شده است.

احمدی ادامه داد: دبیرخانه کمیته تعالی در مهندسی ساختار مستقر است و اعضای آن از تمام مدیریت ها و واحدهای زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا امروز 4 سرفصل مهم در این زمینه تعیین شده است، گفت: بیانیه چشم انداز، بیانیه ارزش، اهداف و اهداف بخشی به صورت سرفصل تعریف و ابلاغ شده است.

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: زمانی که کارکنان و مدیران همه واحدهای زیر مجموعه در تبیین این سند مشارکت کنند و نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای خود را آنالیز کنند و بر اساس SWOT بعمل آمده برنامه های بهبود خود را تعریف نمایند، در اینصورت با توجه به مشارکت حداکثری کارکنان ومدیران، امر پیاده سازی کمتر با چالش مواجه خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: علاوه بر پیاده سازی نظام مدیریت استراتژیک، مستند سازی و مدیریت فرایندهای کسب و کار شرکت نیز بعنوان یکی دیگر از معیارهای مدل تعالی سازمانی در دستور کار این امور قرار گرفته است. وی تاکید کرد با پیاده سازی مدیریت فرایندهای کسب و کار بسترهای لازم جهت پیاده سازی معماری سازمانی، مکانیزاسیون و بهبود فرایندهای کسب و کار فراهم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوایم تا پایان امسال به نتایج خوبی دست یابیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن