نفت، مواد پتروشیمی محور گفت‌وگوی ایران و سریلانکا

رئیس جمهور روابط ایران و سریلانکا را در همه زمینه ها و بویژه اقتصادی رو به توسعه خواند و تاکید کرد که دو کشور در حوزه های اقتصادی مورد علاقه به توافقات خوبی رسیده اند و شرکتهای ایرانی آماده اند فعالیتهای خود را در این کشور گسترش دهند.

به گزارش «انرژی امروز» اط پایگاه اطلاع رسانی دولت،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با ابراز خشنودی از انجام این سفر، گفت: روابط دو ملت بزرگ ایران و سریلانکا به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و ده‌ها سال است که دولت‌های دو کشور نیز روابط سیاسی صمیمانه‌ای دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است، اظهارداشت: در گفتگوهای امروز فروش نفت، مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی، ارایه خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا مورد گفتگو قرار گرفت. همچنین ایران با توجه به سابقه ساخت سد و نیروگاه و احداث شبکه انتقال برق در سریلانکا، آماده ادامه فعالیت در این زمینه بوده و همچنین آمادگی خود را برای ارایه خدمات دیگر از جمله ساخت و توسعه پالایشگاه و احداث راه‌آهن در سریلانکا، اعلام کرد و به تفاهماتی رسیدیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: امیدوارم در  دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که به زودی در تهران برگزار خواهد شد، همه موضوعاتی که در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و خدمات فنی و مهندسی در نشست امروز مورد بحث قرار گرفتند، پیگیری شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در گفتگوهای امروز درباره همکاری‌های علمی و دانشگاهی بویژه در زمینه علوم پزشکی و صادرات دارو به سریلانکا نیز گفتگو کردیم، تصریح کرد: با توجه به جاذبه‌های فراوان ایران و سریلانکا، موضوعات گردشگری و برقراری پرواز مستقیم بین تهران و کلمبو نیز مورد بحث قرار گرفت تا رفت و آمد مردم دو کشور تسهیل شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در گفتگوهایمان همکاری‌های دو کشور در مسایل سیاسی و بین‌المللی و حمایت‌های دو کشور از یکدیگر مورد بررسی قرار گرفت و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ایران و سریلانکا درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نظرات نزدیکی دارند و امیدوارم مشارکت سازنده دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و از جمله در جنبش عدم تعهد و اجلاس‌های آسیایی همانند گذشته ادامه داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن