تسلا باز هم قربانی گرفت

با افزایش تعداد محصولات تسلا در خیابان های نقاط مختلف جهان، به نظر می‌رسد که آمار تصادفات ساخته‌های این شرکت آمریکایی بالاتر رفته و باید خود را برای شنیدن خبرهای بیشتر در این زمینه آماده کنیم.

با گذشت تنها چند هفته از حادثه مرگبار مدل S در فورت لادردیل فلوریدا خبر می رسد یک دستگاه مدل S دیگر دوشنبه گذشته در شهر دان ویل ایالت کالیفرنیا دچار سانحه شده و راننده 34 ساله آن به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

در این سانحه خودروی مذکور از مسیر منحرف شده و پس از برخورد با حفاظ های کناری به حرکت خود ادامه داده و در نهایت پس از تحمل خساراتی سنگین به درون یک برکه افتاده است.

از آنجایی که تحقیقات درباره علت حادثه به تازگی شروع شده، هنوز مشخص نیست که آیا اتوپایلوت نقشی در آن داشته یا خیر.

در لحظه وقوع تصادف، سرعت تسلا مدل S بسیار بالا بوده؛ به همین خاطر حفاظ های موجود نیز نتوانسته اند از پیشروی سدان برقی جلوگیری کنند.

یکی از دلایلی که باعث می شود سوانح مربوط به خودروهای تسلا در کانون توجه قرار گیرد، به سیستم اتوپایلوت این کمپانی بر می گردد. این سیستم توانایی هدایت خودکار اتومبیل در برخی شرایط معین را دارد، هر چند تسلا تاکید می کند در هر حال راننده باید عامل اصلی کنترل کننده خودرو بوده و آماده نشان دادن واکنش های آنی در همه لحظات باشد.

در چند وقت اخیر حوادثی که برای ساخته های تسلا رخ داده، این شرکت آمریکایی را تحت فشارهای زیادی قرار داده است. البته ایلان ماسک عقیده دارد این فشارها بیشتر جنجال های رسانه ای بوده و اتومبیل های ساخت تسلا از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

وی به تصادف اخیر مدل S با یک خودروی آتش نشانی در ایالت یوتا اشاره کرده و عدم آسیب دیدگی جدی راننده علی رغم شدت بالای برخورد را شایسته تقدیر دانسته بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن