تخریب گسترده درختان تهران در ادوار گذشته مدیریت شهری

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: شورای شهر و شهرداری خلاء‌های قانونی درخصوص جلوگیری از تخریب باغات را با مجلس درمیان گذارند.

محمود صادقی با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخریب باغ های تهران و حفاظت از فضاهای طبیعی درپایتخت، گفت: متاسفانه روند مدیریتی شهرداری گذشته در دوره 12 ساله در این بخش مخرب بود، به طوری که در یک دوره 5 یا 4 ساله تخریب های بسیاری درباغات تهران صورت گرفت؛ بنابراین در طرح تحقیق و تفحص نمایندگان قرار بود به مسئله تغییر کاربری ها هم ورود شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخریب باغات تهران به هردلیلی ازجمله برج سازی ها آثار غیرقابل جبرانی خواهد داشت، افزود: البته در دوره فعلی رویکرد شورای شهر و شهرداری تهران دراین خصوص متفاوت شده و در دوره مدیریتی نجفی نیز بخشنامه هایی درخصوص ممنوعیت فروش تراکم و جلوگیری از تخریب باغات پایتخت صادر شد؛ بنابراین شورای شهر و شهرداری با هماهنگی دولت و کمیسیون ماده 5 درمسیر کاهش میزان تخریب باغ ها موثر هستند.

وی با تاکید براینکه برخی مالکان به صورت قصد و عمد اقدام به قطع یا خشکی درختان می کنند، تصریح کرد: به عبارتی سرپوش قانونی بر اقدام غیرقانونی خود می گذارند، اما دراین خصوص شورای شهر و شهرداری می توانند اقدامات مناسب را دربرخورد با متخلفان انجام دهند؛ البته چون این موضوع به نوعی دخالت درامور مالکیت اشخاص است، شاید مشکلاتی را درمسیر اجرای قانون به وجود آید، بنابراین شاید بتوان گفت که نیاز به قانونگذاری و حمایت های قضایی نیز وجود دارد.

صادقی با اشاره به اینکه در صورت نیاز به تصویب قانون مجلس می تواند اقدام مداخلاتی خود را انجام دهد، گفت: هرچند که احترام به نظر مالکان خصوصی ضروری است، اما باغ ها سرمایه های عمومی بوده و درمسیر کاهش آلودگی هوای تهران به نوعی متعلق به همه مردم هستند؛ بنابراین انتظار می رود که اعضاء شورای شهر خلاء های قانونی را با مجلس درمیان گذارند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه برای مالکان دولتی نیز دستگاه هایی مانند وزارت مسکن و شهرسازی درکمیسیون ماده 5 تعیین کننده هستند، افزود: به طورحتم دردولت باید عزم جدی برای جلوگیری از تخریب باغات درتهران به وجودآید، البته مجلس می تواند درصورت لزوم مسائل را پیگیری کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن