طرح‌های گازرسانی، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال جوانان است

طرح گازرسانی به روستاهای وشنوه و اوِل در بخش کهک قم، شامل 27 کیلومتر خط لوله فشار قوی و ضعیف و دو ایستگاه تقلیل فشار که امکان واگذاری انشعاب به 818 مشترک این روستاها را فراهم کرده، عصر روز پنج‌شنبه، سوم خردادماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی گاز ایران (NIGC)`&gt.شرکت ملی گاز ایران، علی لاریجانی، در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها با گرامیداشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، هدف اصلی از افتتاح این گونه طرح‌ها را بهتر شدن شرایط زندگی مردم در روستاها و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال جوانان ارزیابی کرد.

وی در ادامه، با اشاره به اختصاص حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی، گفت: از روستاییان و مسئولان اجرایی درخواست دارم تا از این ظرفیت برای تولید و ایجاد اشتغال و ثروت در کشور استفاده کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی مسیر واقعی آبادانی کشور را استفاده صحیح از ظرفیت‌های انسانی و خدادادی شهرها و روستاها دانست و افزود: در صورت جذب صحیح این اعتبارات، امکان تکرار آن در سال 98 وجود دارد.

در ادامه مراسم، علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان این که در حال حاضر 480 انشعاب گاز برای ساکنان وشنوه و اوِل وصل شده، توضیح داد: برای اجرای این طرح که از حدود دو سال پیش آغاز شد، 7 میلیارد تومان هزینه شده، ضمن آن که با گازرسانی به این دو روستا، همه روستاهای بالای 20 خانوار بخش کهک، از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: این پروژه از تیر ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و ۵۰۰ روزه طرح ریزی شد؛ ۲۷ کیلومتر طول لوله کشی آن است که ۱۵کیلومتر فلزی فشار قوی و ۱۲ کیلومتر پلی اتیلن فشار ضعیف است.

نصیری تصریح کرد: 480 علمک در روستای وشنوه و اوِل و همچنین دو ایستگاه تقلیل فشار راه‌اندازی شده که برای این کار مجبور شدیم، مخروط کوه را برداریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: جهت تامین گاز در روستای وشنوه و اوِل، دو ایستگاه گازرسانی احداث شده که یکی از آنها، 400 و دیگری 2500 متر مکعب ظرفیت داشته و وظیفه گازرسانی را برعهده دارند.

وی هزینه این پروژه را ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: احداث 4 کیلومتر آن هنوز باقی مانده که با تکمیل آن، کل هزینه این پروژه به ۷ میلیارد تومان می‌رسد که در نتیجه، ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان قم به ۹۰ درصد خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن