رشد 60 درصدی حجم صادرات گاز طبیعی در سال ۹۶

مدیر امور بینالملل شرکت ملی گاز ایران گفت: شناخت چالشهای عملیاتی و فنی پیش روی صادرات، سوآپ و ترانزیت گاز از طریق خط لوله و کشتیهای FLNG، بازاریابی محصولات جانبی تولید گاز مانندLPG ، گوگرد و انجام مذاکرات مقدماتی با مشتریان احتمالی، از اهم اهداف این مدیریت برای سال جاری است.
به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بهزاد بابازاده، با بیان این مطلب، اظهار داشت: آشنایی و برقراری ارتباط با رویکرد اشتراکگذاری تجربیات و کسب شناخت از شرایط کسب و کار بینالملل و بازارهای موجود و بالقوه در عرصه صنعت گاز، صادرات، ترانزیت و سوآپ گاز، گفتوگو با نمایندگان شرکتهای خارجی درباره پروژههای صادرات گاز با استفاده از CNG و MINI LNG و سرمایهگذاری در ایران و نیز آگاهی از چگونگی استفاده از تکنولوژیهای قابل استفاده در بخشهای مختلف شرکت ملی گاز ایران با مذاکره با نمایندگان شرکتهای خارجی تامینکننده این تکنولوژیها و کسب اطلاعات از دستاوردهای نوین جهانی در صنعت گاز از دیگر اهداف تببینشده واحد بینالملل شرکت ملی گاز ایران بهمنظور دستیابی به شعار سال؛ حمایت از کالای ایرانی است.
وی در ادامه، گفت: شرکت ملی گاز ایران تلاش میکند تا با ایجاد مزیتهای رقابتی و بهرهگیری از موقعیت ژئوپولتیک کشور در راستای حمایت از کالای ایرانی، حضور فعالی در فرصتهای مناسب تجاری داشته باشد.
بابازاده یکی از بیانیههای مهم شرکت ملی گاز ایران را حضور فعال در فرصتهای مناسب تجارت جهانی گاز دانست و تصریح کرد: بر اساس چشمانداز شرکت ملی گاز ایران در افق 1404، بایستی به سهم 8 الی 10 درصد تجارت جهانی گاز دست پیدا کنیم؛ به همین منظور، این شرکت با اتخاذ استراتژی های مناسب و انعقاد قراردادهای جدید در سال 2017 با صادرات گاز با حجم 13.8 میلیارد مترمکعب نسبت به سال 2016، توانسته به رشد 60 درصدی حجم صادرات گاز طبیعی نایل شود که در طول عمر این شرکت بیسابقه بوده و پیشبینی میشود این سهم در صورت بهبود روابط در عرصه بینالمللی در سالهای آتی با افزایش قابل ملاحظهای همراه شود.
مدیر امور بینالملل شرکت ملی گاز ایران همچنین در رابطه با فروش LPG سال گذشته شرکت، گفت: این آمار نسبت به سال 95، رشد 2 برابری در فروش LPG داشته که بدین ترتیب، بیش از پیش خود را به اهدف تعیین شده در افق ۱۴۰۴ نزدیکتر کرده است.



