بی سابقه ترین قانون در تاریخ صنعت نفت

چند هفته ای است کاهش تولید نفت از سوی ایران به دلیل اعمال تحریم های دوباره آمریکا و ونزوئلا به دلیل بحران های داخلی کشور، بازارهای نفتی را تحت الشعاع قرار داده  و به احتمال بسیار زیاد این بحث ها تا نشست ماه ژوئن اوپک همچنان ادامه خواهد داشت؛ مسئله ای که باعث شد قیمت نفت خام برنت تا بشکه ای 80 دلار نیز افزایش یابد.

اما این روزها سازمان بین المللی دریانوردی، دستورالعمل جدیدی را در راس برنامه های خود قرار داده است که از آن به عنوان بزرگ ترین تغییر در تاریخ بازار نفت و صنعت پالایش نام برده می شود که باعث تغییرات بنیادین در الگوی تقاضای سوخت خواهد شد.

این قانون جدید به نحو قابل توجهی میزان سولفور سوخت مورد مصرف در صنعت کشتیرانی را کاهش خواهد داد، تلاشی که این سازمان برای کاهش میزان انتشارات آلاینده صنعت آغاز نموده و از اول ژانویه 2020 لازم الاجراست.

به گفته آمریتا سن، تحلیلگر حوزه نفت در مرکز انرژی اسپکتز، تولیدکنندگان نفت خام خاورمیانه آسیب مالی هنگفتی از این قانون جدید متحمل خواهند شد، زیرا نفت تولیدی شان دارای سولفور بالاست، به همین دلیل نیز به دنبال اجرای این قانون در صنعت کشتیرانی، شاهد تغییرات بزرگی در صنعت نفت خواهیم بود.

مورگان استنلی نیز در گزارشی آورده است اعمال قوانین سختگیرانه بر سوخت های مورد استفاده در صنعت کشتیرانی منجر به افزایش تقاضا برای فرآورده های نفتی و متعاقب آن افزایش قیمت نفت و رسیدن آن به بیش از بشکه ای 90 دلار خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن