نیاز جهان به نفت بیشتر

دارن وودز رئیس اکسون موبیل معتقد است در حال حاضر شرکتش توانسته بین طرفداران محیط زیستی پاک و کسانی که خواهان رشد اقتصادی بیشتر هستند، توازنی متعادل برقرار سازد. این شرکت درنظر دارد طی 7 سال آینده، بالغ بر 200 میلیارد دلار در پروژه های عظیم نفت و گاز سرتاسر جهان سرمایه گذاری نماید.

وی که در نشست عمومی سالیانه اکسون در دالاس حضور پیدا کرده بود اظهار داشت جامعه خواهان رشد اقتصادی، دسترسی به منابع انرژی قابل اعتماد و از همه مهم تر حفاظت از محیط زیست است و ما اینجا حضور داریم تا به شیوه ای معقول و مسئولانه، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و خواست مردم را کمتر نماییم که به اعتقاد من به تداوم حضور یک شرکت معنا می بخشد.

وودز با اشاره به سرمایه گذاری های انجام گرفته در پروژه های زیست محیطی از جمله بیوسوخت حاصل از جلبک و روش های متنوع برای کاهش انتشارات آلاینده صنایع، اظهار داشت اکسون برنامه ای برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارد مگر این که منفعت قابل توجهی درمیان باشد؛ اما منکر این قضیه هم نیستیم که تکنولوژی، نقش بسیار مهمی در ایجاد پلی ارتباطی بین افزایش مصرف انرژی و کاهش انتشارات آلاینده ایفا می کند.

به اعتقاد رئیس اکسون موبیل تا 2040، جهان به میلیاردها دلار سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز نیاز خواهد داشت. `حتی اگر فعالان زیست محیطی بخواهند مانع افزایش گرمای کره زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد هم بشوند، باز هم نفت و گاز نقشی بسیار مهم در تمامی سناریوهای مربوط به پروژه های زیست محیطی برعهده دارند.`

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن