تا پاییز،خط نهم سراسری از دهگلان تا میاندوآب تکمیل می‌شود

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به همراه جمعی از مدیران ارشد شرکت از خط نهم سراسری گاز بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان چگونگی پیشرفت این خط قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، در این بازدید که با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و سایر دست‌اندرکاران صورت گرفت، در جلسه‌ای حضوری با پیمانکاران این خطوط، ضمن ارایه گزارش از روند پیشرفت پروژه، مشکلات و مسایل مبتلا‌به آن بررسی و راهکارهای لازم برای پیشبرد پروژه و عملیاتی کردن آن تا قبل از زمستان امسال، ارایه شد.

عراقی ضمن بازدید از این پروژه در حد فاصل دهگلان تا میاندوآب، گفت: خط نهم سراسری یکی از خطوط سراسری انتقال گاز کشور به‌شمار می‌رود که همانند خطوط لوله چهارم، هشتم و ششم سراسری، امکان انتقال گاز از منطقه پارس جنوبی به بخش‌های غربی و شمال غربی کشور را فراهم می‌کند. این خط لوله افزون بر مأموریت صادرات، وظیفه پشتیبانی و گازسانی به مناطق غرب و شمال غرب کشور را نیز بر عهده دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، طول خط نهم سراسری از بیدبلند تا بازرگان، حدود 1200 کیلومتر است که با 11 ایستگاه تقویت فشار گاز در نظر گرفته شده برای کل خط، حدود 4 میلیارد دلار بودجه برای آن برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: خط نهم از منطقه بیدبلند شروع می‌شود و با قطر 56 اینچ تا اهواز که 117 کیلومتر است، ادامه دارد. ولی ادامه مسیر، از اهواز تا کوهدشت، دو قطعه شامل؛ اهواز تا دزفول و دزفول تا کوهدشت و در مجموع 340 کیلومتر و جزو اولویت های شرکت ملی گاز ایران است.

وی با بیان این که طرح مذکور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در برنامه پیمان سپاری قرار دارد، گفت: همچنین مطالعات مهندسی بیدبلند- اهواز و اهواز- کوهدشت نیز کاملاً به اتمام رسیده و فرآیند تبیین اسناد مناقصات آن در حال انجام است که به این ترتیب، ابتدا مسیر اهواز – بیدبلند و سپس اهواز – کوهدشت تا قبل از پایان سال جاری پیمان سپاری می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در همین راستا، گستره ابتدای خط؛ از دهگلان تا سقز به طول 124 کیلومتر را شرکت نصر جهاد کرمان به عنوان پیمانکار اجرایی طرح و از منطقه سقز تا نزدیک میاندوآب روستای ابراهیم آباد که حدود 106 کیلومتر است را شرکت ایران آروین به عنوان مجری برعهده دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن