ریگان و کرمان تعطیل شدند راه‌های روستایی مسدود شدند

فرماندار ریگان با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار در این شهرستان به 9 برابر حد مجاز رسیده است؛ گفت: افزایش غلظت گرد و غبار در ریگان ادارات را به تعطیلی کشاند.

امین باقری روز یکشنبه اظهار داشت : ریگان بعد از خوزستان دومین کانون گرد و غبار در کشور است که این پدیده موجب بروز مشکلات تنفسی برای اهالی این شهرستان شده و 21 نفر را راهی مراکز درمانی کرده است.

وی افزود : با تشدید غلظت ریزگردها در ریگان روستاهای محاصره در گرد و غبار به 34 روستا رسیده است .

باقری از اعزام سه تیم امدادی از هلال احمر شهرستان ریگان به روستاهای محاصره در گرد و غبار خبر داد و ادامه داد: غلظت گرد و غبار امدادرسانی به این روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی به 6 خودروی گرفتار در گرد و غبار امدادرسانی کرده و سرنشینان این خودروها در مراکز اقامتی شهرستان ریگان اسکان داده شدند.

فرماندار ریگان اظهار کرد: همچنین گرد و غبار شدید راه های ارتباطی پنج روستای این شهرستان را مسدود کرده است و امکان ارتباط با آنها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: کاهش دید در محور ترانزیت ریگان – چابهار عبور و مرور در این محور و همچنین 45 روستای این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است .

باقری از آمادگی دستگاه های امدادی و مراکز بهداشتی درمانی ریگان خبر داد و افزود: ماموران پلیس راه در محور ریگان – نرماشیر و ریگان – چابهار آماده باش هستند و گشت زنی می کنند

وی عنوان کرد: روستاهای ملک آباد، شیرآباد، علی آباد، پشت ریگ، دهرضا و هشتصد متری از شدت گرد و غبار بیشتری برخوردار است.

فرماندار ریگان اظهار داشت : ستاد بحران با تشدید غلظت گرد و غبار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار می شود.

باقری تاکید کرد که در صورت تشدید گرد و غبار اهالی روستاهای محاصره در گرد و غبار تا فروکش کردن این پدیده در منازل خود بمانند.

فرماندار ریگان اظهار داشت: گرد و غبار و توفان شن تاکنون 16 روستا را در ریگان خالی از سکنه کرده است .

باقری از بین رفتن پوشش گیاهی و خشکسالی های پی در پی را در ریگان از جمله دلایل بروز پدیده گرد و غبار در این شهرستان برشمرد و خواستار تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مهار گرد و غبار و توفان شن در این شهرستان شد.

ریگان دومین نقطه در کشور در زمینه گرد غبار است.

ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.

ادارات شهر کرمان هم تعطیل شد

غلظت گرد و غبار پی ام 2.5 و پی ام 10 میکرون و رسیدن آن به 273 موجب تعطیلی ادارات شهرستان کرمان شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان گفت : تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی مستقر در شهر کرمان به استثنای مراکز درمانی و امدادی از ساعت 12 امروز تعطیل شد.

مجید سعیدی اظهار داشت: تعطیلی ادارات شهر کرمان به دلیل افزایش شدید شاخص های آلایندگی هوا و به استناد دستورالعمل اجرایی شرایط ویژه آلودگی هوا در این شهر انجام شد.

وی تاکید کرد: تشخیص تعطیلی ادارات در سایر شهرستانهای استان به عهده فرمانداران به عنوانروسای شورای مدیریت بحران گذاشته شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلایندگی هوا به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل محیط زیست در این استان تشکیل و با توجه به وضعیت بنفش یا بسیار ناسالم هوا، ادارات 2 ساعت زودتر تعطیل شدند.

رضا جزینی افزود: در شهرهای ریگان، فهرج و زرند از طریق کارگروه استانی از طریق فرمانداران و با همکاری ادارات محیط زیست انجام می شود.

وجود گرد و غبار در هوای شهر کرمان از صبح امروز مشکلات تنفسی برای شهروندان این شهرستان به وجود آورده است.

اهالی زرند، ریگان و فهرج نیز درگیر افزایش غلظت گرد و غبار در این شهرستانها هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن