تولید نفت عربستان افزایش یافت

شرکت مشاوره کپلر اعلام کرد: افزایش صادرات نفت خام از سوی عربستان سعودی را رویت کرده است. این شرکت که کشتی‌هایی که از بنادر عربستان سعودی خارج می‌شوند را رهگیری می‌کند برآورد کرد عربستان سعودی صادراتش را در ماه مه به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

عربستان سعودی پس از گذشت دو سال از محدودیت تولید، در آستانه نشست اوپک که قرار است سیاست نفتی خود را بازنگری کند، افزایش تولید خود را آغاز کرده است.

وال استریت ژورنال نوشت، تولید افزوده شده میزان قابل توجهی در مقایسه با مجموع تولید عربستان سعودی نیست، اما چرخش ۱۸۰ درجه‌ای ریاض را نشان می‌دهد که در دو سال گذشته، ائتلافی از تولید کنندگان بزرگ را برای محدود کردن عرضه هدایت کرده است. تولید افزوده شده ممکن است روند رشد قیمت‌ها که ماه گذشته در بازار بین‌المللی به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بودند و اخیرا ملایم شده اند را مهار کند.

مقامات نفتی عربستان سعودی روز جمعه اعلام کردند این کشور تولیدش را ماه میلادی گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است. این افزایش مجموع تولید عربستان سعودی را به حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز رساند.

این مقامات اعلام کردند: عربستان سعودی قصد دارد تولیدش را ماه جاری حداقل ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما به زمان آن اشاره نکردند.

یکی از این مقامات گفت: این اقدام به تخفیف نگرانی‌ها در بازار کمک خواهد کرد.

در این بین، شرکت مشاوره کپلر اعلام کرد: افزایش صادرات نفت خام از سوی عربستان سعودی را رویت کرده است. این شرکت که کشتی‌هایی که از بنادر عربستان سعودی خارج می‌شوند را رهگیری می‌کند برآورد کرد عربستان سعودی صادراتش را در ماه مه به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است. این افزایش در اواسط ماه گذشته روی داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن