سهم یونانی‎ها از حمل نفت روسیه بیشتر شد

بر اساس تحقیقات موسسه VesselsValue بزرگترین مالکان کشتی‎های نفتکش یونان هم اکنون پس از شرکت Sovcomflot بزرگترین حمل کننده محموله‎های نفتی روسیه هستند.

بر اساس این بررسی که در بازه زمانی مه 2016 تا مه 2017 انجام شده است شرکت Tsakos Energy Navigation  در جایگاه دوم ، شرکت Minerva Maritime  درجایگاه سوم و شرکت TMS Tankers، Delta Tankers و Thenamaris در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

به گفته کورت اسمیت، تحلیلگر VesselsValue  تمامی شرکت‎های یونانی حضور گسترده‎تری نسبت از لحاظ تن مایل در منطقه، نسبت به سایر شرکت‎ها دارند.

اسمیت می‎گوید: بازار صادرات نفت روسیه عمدتا  در اختیار کشتی‎های نفتکش افرامکس است. البته یونانی‎ها هم به افرامکس توجه بیشتری دارند چراکه انعطاف بیشتری به آنها در سراسر جهان می دهد.

وی گفت: کشتی های افرامکس موتور محرکه ناوگان های نفتکش هستند. با این کشتی ها در همه جای جهان می‎توانید نفت معامله کنید. از سوی دیگر نه تنها نرخ اجاره این کشتی‎ها در بازارهای مقطعی بالاتر است بلکه از نظر سنی نیز محدودیت های کمتری دارند.

اما در بازارهای غرب آفریقا شرکت Dynacom یونان در رتبه اول تن مایل قرار دارد و پس از آن شرکت های China VLCC و Frontline قرار گرفته اند.

اسمیت در مورد این بازار نیز  می‎گوید: این بازار عمدتا در اختیار کشتی‎های نفتکش سوئزمکس است و بخش چشمگیری از محموله‎ها نیز بر روی کشتی های VLCC حمل می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن