2019، سال بی نفتی ونزوئلا

 در 21 می دونالد ترامپ فرمانی اجرایی را به امضا رساند که طبق آن، تعاملات نفتی با ونزوئلا ممنوع شد. اما به گفته آدریال لارا تحلیلگر موسسه گلوبال دیتا، اعمال تحریم های جدید همسو با تحریم های گذشته، این کشور را بیش از پیش به ورطه سقوط می کشاند.

از اواسط 2017، تولید نفت ونزوئلا به طو میانگین در هر سه ماه بالغ بر 10 درصد کاهش داشت. علاوه بر آن، کاهش روزانه 500 هزار بشکه نفت تا اواخر امسال نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد. اعمال تحریم های جدید و نشانه گرفتن صنعت نفت ونزوئلا، می تواند به عنوان پیامی از سوی آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در بازار عرضه نفت خام تلقی شود.

به گزارش این موسسه، کاهش تولید نفت ونزوئلا تا پایان 2018 به بیش از یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید که نسبت به تولید روزانه 3 میلیون بشکه ای این کشور در 2011، چشمگیر به نظر می رسد.

به گزارش پلاتس، ونزوئلا پیش از این به 8 مشتری بین المللی خود هشدار داده بود که بیش از این قادر به انجام تعهداتش نیست. شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) تعهد داشت روزانه در حدود 1.495 میلیون بشکه نفت به این کشورها عرضه کند، اما تنها توانست از عهده صادرات روزانه 694.000 بشکه برآید.

اگر پیش بینی گلوبال دیتا صحیح باشد، باید منتظر باشیم آمار صادرات نفت ونزوئلا تا پایان سال به صفر برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن