پیش بینی گلدمن ساکس: نفت 80 دلاری در تابستان

کشورهای عضو اوپک و برخی از متحدان غیرعضو آن روز جمعه در وین گرد هم خواهند آمد تا درباره افزایش تولید بحث و تصمیم گیری نمایند، اما به گزارش گلدمن ساکس، علیرغم افزایش تولید قیمت نفت در تابستان همچنان بالا خواهد بود.

قیمت نفت خام برنت در بهار حول و حوش بشکه ای 80 دلار در نوسان بود اما با بروز نشانه هایی از دخالت اوپک در کنترل قیمت نفت، اندکی کاهش یافت. در حال حاضر، نفت خام در بازارهای اروپایی بشکه ای 75 دلار معامله می شود، اما انتظار می رود در تابستان به بشکه ای 82.50 دلار رسیده و تا اواخر امسال با نرخی معادل 75 دلار معامله شود.

طبق گزارش تحلیلگران موسسه، انتظار می رود اوپک و روسیه بر سر افزایش 1 میلیون بشکه ای تولید نفت تا اواخر سال و  نیم میلیون بشکه در نیمه نخست 2019 به توافق برسند. اما این افزایش تولید با کاهش تولید از سوی ایران و ونزوئلا جبران خواهد شد.

در ژانویه 2017 کشورهای عضو اوپک و برخی متحدان غیرعضو تصمیم گرفتند برای کمک به کاهش ذخایر جهانی نفت، ثبات بازار و تنظیم قیمت نفت تولیدشان را کاهش دهند.

طی ماه های اخیر و با وجودی که سایر تولیدکنندگان نفت مجبور بودند همچنان کاهش تولید را ادامه دهند، به مدد افزایش تولید نفت شیل صادرات آمریکا افزایشی چشمگیر یافته و در ماه می با قیمتی معادل 72 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن